۰ نفر

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران :

ماندن یا رفتن شهردار تهران در گرو تصویب جزییات قانون منع به کارگیری بازنشستگان

۲۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۳۸
کد خبر: 293179
ماندن یا رفتن شهردار تهران در گرو تصویب جزییات قانون منع به کارگیری بازنشستگان

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه هنوز جزییات قانون منع به کارگیری بازنشستگان تصویب نشده است، گفت:ما زودتر از قانون حرکت نمی کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمد علیخانی در پاسخ به این پرسش که شورای نگهبان کلیات قانون منع بکارگیری بازنشستگان را تصویب کرده است وضعیت شهردار تهران چه می‌شود، گفت: هنوز جزئیات و استثنائات این قانون مشخص نیست باید صبر کنیم قانون نهایی و ابلاغ شود و بعد از آن در مورد آن بحث و بررسی صورت گیرد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر، گفت: محمدعلی افشانی شهردار تهران تابع قانون است اگر قانون بگوید شهردار برود ایشان حتماً تبعیت می‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که گزینه‌ای برای جایگزینی شهردار تهران در نظر گرفته شده است، گفت: خیر هنوز قانون ابلاغ نشده و ما زودتر از قانون حرکت نمی‌کنیم.

علیخانی با بیان اینکه بنده اولین کسی بودم که در دوره محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران معترض بکارگیری بی‌رویه بازنشستگان در شهرداری تهران بودم، گفت: معتقد بودم که باید نیروهای جوان به کار گرفته شود البته این مطلق نبود من آنجا نیز تذکراتی دادم و گفتم که باید مرّ قانون رفتار شود.

وی با بیان اینکه اگر قانون به گونه‌ای باشد که شهردار تهران ملزم به رفتن شود طبیعتاً جایگزینش انتخاب می‌شود البته ما خوشحال نیستیم که شهردار تهران دوباره عوض شود چرا که هر تغییر مدیریتی تبعاتی دارد و زمان مفید گرفته می‌شود.

به گفته علیخانی، سازوکار برای انتخاب شهردار در شورای شهر مشخص است و قطعاً مشکلی وجود ندارد همانطور که بعد از رفتن آقای نجفی به راحتی شهردار جدید تهران انتخاب شد.