۰ نفر

کسی از حزب اعتماد ملی جذب شهرداری نشد

بازگشایی شعبه حزب اعتماد ملی در شهرداری/ آبدارچی یا مدیر مسئله این است!

۲۲ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۴۵
کد خبر: 292536
بازگشایی شعبه حزب اعتماد ملی در شهرداری/ آبدارچی یا مدیر مسئله این است!

الیاس حضرتی معتقد است که حتی یک آبدارچی هم از حزب اعتماد ملی جذب شهرداری تهران نشده است این در حالی است که برخی از اعضای ارشد و وابسته به حزب اعتماد ملی وارد شهرداری شده و حکم مدیریتی گرفته اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس؛ محمدعلی افشانی، شهردار جدید تهران که بیش از سه ماه است در خیابان بهشت به سر می برد، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی است. حضور وی در شهرداری با حاشیه های فراوانی همراه شده و این حاشیه در بحث به کارگیری نیروهای جدید در پست های مدیریتی به اوج خود رسیده است.

انتصاب ها در شهرداری تهران علاوه بر  قومیتی حزبی هم شده است! روابط و عضویت افشانی در حزب اعتماد ملی این فرصت و امتیاز را برای هم حزبی هایش ایجاد کرده تا پست های مدیریتی را نصیب خود کنند.

مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص انتصابات قومیتی در شهرداری تهران گفت:  آقای افشانی  اذعان کرد اگر قرار باشد فقط بر اساس قومیت انتخاب کنم، اقدامی بسیار ناپسند و نژادپرستانه خواهد بود. شهردار بی‌شک این رویکرد را نخواهد داشت و در جلسات خصوصی و عمومی مدام روی آن تاکید کرده است.

وی ادامه داد: طبیعی است هر مدیری با خود تیمی از افراد معتمد را بیاورد.

در حالیکه در میان اخبار و گزارش هایی از ورود اعضای وابسته به حزب اعتماد ملی به شهرداری به گوش می رسید، الیاس حضرتی، دبیرکل این حزب در اظهارنظر در این رابطه به طور کلی این موضوع را کتمان کرد!

دبیرکل حزب اعتماد ملی در گفتگویی اعلام کرده بود که حتی یک آبدارچی هم از حزب اعتماد ملی جذب شهرداری تهران نشده است. این ادعا در حالی رقم خورده که باید تنها بخش آبدارچی گفته الیاس حضرتی را باور داشت، چرا که برخی از اعضای ارشد و وابسته به حزب اعتماد ملی وارد شهرداری تهران شده و حکم گرفته اند.

محمد علی افشانی شهردار تهران در مورد انتصابات در شهرداری تهران نیز با بیان اینکه هیچ فشاری بر من در خصوص انتصاب یا جابه‌جایی افراد جواب نمی‌دهد، گفت: من برای انتصابم سه شاخص تجربه مرتبط، دانش و توان اجرای برنامه‌ها را در نظر گرفتم و تمام انتصاباتم بر این اساس خواهد بود و حتی به معاونت منابع انسانی دستور داده‌ام رزومه تمام انتصابات فعلی و قبلی را در سایت بارگذاری کند تا مردم خودشان ببینند که سابقه مدیران فعلی و قبلی چگونه بوده است.

افشانی درباره وجود روابط فامیلی در مجموعه شهرداری تهران نیز گفت: حتی یک مورد از آشنایان و فامیلم را در طول دوران خدمتم به کار نگرفته‌ام و همین موضوع یکی از مشکلات من با فامیلم است. اگر چنین روابطی در شهرداری تهران وجود داشته باشد بررسی خواهم کرد. اگر فردی دارای صلاحیت بود از نظر من برای ادامه فعالیت وی منعی وجود ندارد اما اگر به صرف روابط و آشنایی بر صندلی نشسته باشد کنار گذاشته خواهد شد.

براساس بررسی ها صورت گرفته افراد زیر از اعضای حزب اعتماد ملی در شهرداری تهران استخدام شده و مشغول فعالیتند:

- آقای رئوف قادری، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و مسئول نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب

- آقای سید رحیم ابوالحسنی، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی رئیس کمیته تحقیقات شهرداری تهران و قائم مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران

- آقایان الیاس حضرتی (نماینده مجلس دهم) ابراهیم امینی و محمدجواد حق شناس از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، اعضای کمیته انتصابات شهرداری تهران

- سرکار خانم ها سقطی و نجمه گودرزی، از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، مشاور فرهنگی شهرداری تهران

- آقای محمد جلیلیان (وکیل دادگستری ) عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، مشاور حقوقی شهرداری تهران

این روند در حالی همچنان در حال عملیاتی است که شنیده می شود افراد بیشتری از حزب اعتماد ملی در حال کوچ به شهرداری تهران هستند. به نظر می رسد انتخابات مجلس سال 98 یکی از عمده دلایل این کوچ حزبی به شهرداری تهران است.

در همین زمینه باید این نکته را نیز در نظر گرفت، سه عوض شورای شهر یعنی حق شناس، امینی و نظری از اعضای حزب اعتماد ملی هستند که در کنار شهردار تهران، در حال تغییر ساختارهای مدیریتی شهرداری هستند. حال این سوال از الیاس حضرتی، نماینده مجلس و دبیر کل حزب اعتماد ملی پیش می آید چگونه وی معتقد است که هیچ فردی از حزب متبوعش وارد شهرداری تهران نشده است؟