۰ نفر

الویری:به افشانی رای ندادم/ هاشمی میثاق‌نامه را امضا نکرد

۲۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۳۷
کد خبر: 292061
الویری:به افشانی رای ندادم/ هاشمی میثاق‌نامه را امضا نکرد

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت:با آنکه به افشانی رای ندادم ولی با تمام توان از وی حمایت خواهم کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، مرتضی الویری در نشست خبری امروز با اشاره به اینکه کشور با چالش‌های مختلفی در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مواجه است ،اظهارکرد: یک چالش خارجی اساسی ما روی کار آمدن رئیس جمهوری پوپولیست آمریکا است که معاهده‌های بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد و با توجه به رکود اقتصادی کشور آمریکا زورگویی‌هایی می‌کند و کشورهای دنیا را با خود همراه می‌کند. لذا در چنین شرایطی می‌طلبد همدلی و همبستگی سراسری در کشور شکل بگیرد.

وی افزود: در شکل گیری وحدت ملی قطعا مطبوعات نقش اساسی دارند و اگر بخواهیم از شرایط موجود به خوبی عبور کنیم باید شرایط و مقدمات لازم را مهیا کنیم و قطعا ایجاد وحدت ملی به عنوان یکی از این زمینه‌ها با بهره‌گیری از مطبوعات و رسانه‌ها امکان پذیر است.

الویری ادامه داد: در حوزه شوراها بدنه‌ای با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در سراسر کشور شامل شوراهای روستا، شهر و در نهایت شورای استان‌ها شکل گرفته است که همگی آمادگی لازم برای کمک کردن و عبور از بحران‌های موجود را اعلام کرده‌اند. به‌طور قطع در مسیر عبور از بحران‌ها خبرنگاران نیز نقش بسزایی دارند. بی‌تردید در عین اینکه مشکلات فراوانی داریم پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالایی وجود دارد که می‌توان با بهره‌گیری از آن‌ها مشکلات را حل و فصل کنیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به ظرفیت‌های گسترده در حوزه گردشگری و نیروی انسانی در کشور گفت: اگر به‌درستی مدیریت کنیم و همدلی داشته باشیم تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند ضرری به ما برساند و می‌توانیم جلوی نارسایی‌ها و ناتوانی‌ها را بگیریم.

وی در خصوص وجود همدلی و آمادگی برای عبور از بحران‌ها در شورای شهر تهران نیز گفت: به‌طور قطع همدلی نافی تنوع نظرات نیست اما باید در نهایت همپا و همدل شویم تا کار به جلو برود. هنگام انتخابات شورای شهر تهران هم پیمان شده بودیم که پس از انتخابات شورای شهر را ترک نکنیم. در این خصوص نیز تمامی اعضای شورای شهر تهران به غیر از آقای هاشمی پیمان حضور در شورای شهر را امضا کردند و از طرف آقای هاشمی، آقای مرعشی این پیمان را امضا کرده بود.

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: هنگامی که شورا کار خود را آغاز کرد با اتفاق نظر به آقای نجفی به عنوان شهردار تهران رسیدیم و در مرحله بعد نیز به آقای افشانی رای دادیم البته بنده یکی از افرادی بودم که به آقای افشانی رای ندادم ولی روال انتخاب شهردار دموکراتیک بود. با آنکه به افشانی رای ندادم ولی با تمام توان از وی حمایت خواهم کرد.

الویری تاکید کرد: به دلیل تجربه تلخی که در شورای اول اتفاق افتاده بود و چند تن از اعضای شورا برای انتخابات مجلس ثبت نام کرده بودند و در نهایت انتخاب شدند و آقای حجاریان نیز ترور شده بود شورای شهر اول وارد موضوعات حاشیه‌ای شد. لذا مقرر شد که این پیمان امضا شود و حتی خانم خداکرمی که پیشنهاد معاونت وزارت بهداشت نیز به وی داده شده بود این سمت را قبول نکرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی مبنی بر تعداد طرح‌ها و لوایحی که تاکنون توسط شورای عالی استان‌ها به مجلس و دولت ارسال شده است، گفت: حدود پنج یا شش طرح به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است که در حال پیگیری هستیم.

وی در خصوص ساختمانی که مقرر شده توسط شهرداری تهران به شورای عالی استان‌ها واگذار شود،اظهارکرد: این ساختمان به وسعت ۲۰۰۰ متر مربع واقع در خیابان بخارست با موافقت اعضای شورای شهر تهران از سوی شهرداری در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار خواهد گرفت تا شورای عالی بتواند کمیسیون‌های خود را در این ساختمان مستقر کند.