۰ نفر

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

50درصد خانه‌های ملارد ناامن است/ تهران استان برخوردار نیست

۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۴۶
کد خبر: 291433
50درصد خانه‌های ملارد ناامن است/ تهران استان برخوردار نیست

به گفته رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران ۵۰درصد خانه‌های شهرستان ملارد ناامن و بسیار در مقابل زلزله آسیب‌پذیر هستند.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛  نعمت‌الله ترکی درباره سرانجام احداث کمربندی پاکدشت به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: شهرستان پاکدشت در شاهراه اصلی ایاب ذهاب تهران به سمت سمنان،تهران و قزوین است. آن‌هایی که قصد خروج از تهران  به سمت قم را دارند،  فقط از همین جاده می‌توانند عبور کنند که نیاز به بازسازی دارد زیرا احداث آن مربوط به سال‌های دور است.

وی ادامه داد: بخشی از این جاده ایمن سازی شده اما بر مبنای استاندارهای سرانه ایاب و ذهابی نبوده است. نبود کمربندی در پاکدشت مشکل ایجاد کرده و شهروندان باید شهر را دور بزنند. یک کمربندی دیگری از هشتگرد به سمت پاکدشت و شریف‌آباد به طول 152کیلومتر برنامه داریم احداث کنیم که وقتی شهروندان از آزادراه هشتگرد به پاکدشت می‌رسند، قبل از سه راهی سیمان، وارد آزادراه احداثی ‌شوند. این آزادراه بعد از شریف آباد دوشاخه می‌شود؛ یک شاخه آن به سمت سمنان و شاخه دیگر به حوزه پردیس و رودهن می‌رود تا دیگر ماشین‌ها به تهران نروند.  

ترکی درباره دلایل طولانی شده کمربندی پاکدشت نیز اظهار کرد: مشکل مالی برای احداث کمربندی پاکدشت نداشته‌ایم. احداث جاده باید با مطالعات دقیق انجام شود، چون باید حداقل برای 20 سال جوابگو باشد.قبلا فقط کمربندی پاکدشت بود. اما بعدا متوجه شدیم که مشکل فقط پاکدشت نیست، بلکه تهران، ری و اسلامشهر هم درگیر ترافیک هستند. مبدا ترافیک از هشتگرد شروع می‌شد، از چرم شهر ورامین دور زده و به شریف آباد رفته و از رودهن خارج می‌شد. قرارداد ساخت این بزرگراه منعقد و کار با پیمانکار اصلی در هشتگرد شروع شده است. امیدواریم در سال 98 بخش اعظم این کار به پایان برسد و  کمک بزرگی به رفع ترافیک از غرب البرز تا شرق تهران شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران اضافه کرد: طرحی در زمینه توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری داریم که طی آن بتوانیم شهرستان های بیرونی مثل پردیس، دماوند، پاکدشت، اسلامشهر و تهران به منطقه غربی مثل قدس و ملارد متصل کنیم.

او همچنین درباره ظرفیت تولیدی پاکدشت نیز تاکید کرد: پاکداشت سالانه یک میلیارد و نیم گل تولید می‌کند اما وقتی وارد شهر می‌شویم اثری از گل نمیبینیم. باید برنامه‌ای داشت تا این شهر را به قطب تولید گل و گیاه کشاورزی تبدیل کنیم.

ترکی درباره سرانجام بیمارستان ملارد نیز با بیان اینکه بالای 50 یا 60 درصد پیشرفت داشته گفت: ساخت این بیمارستان مشکل اعتبار داشت که با دستور رییس جمهور پیگیری شد.تامین اعتبار برای ساخت بیمارستان در  4 شهرستان قدس، ملارد، شهریار و اسلامشهر انجام شده است. پیمانکار هم در حال کار کردن است و تاپایان سال این بخش هم تکمیل خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران درباره فقر فرهنگی در شهرستان‌های پایتخت نیز اظهار کرد :همه شهرستان‌های ما از نظر فرهنگی نسبت به شهرهای دیگر سطح پایین‌تری دارند و دلیلش این است که وقتی استان تهران برخوردار محسوب می‌شود است همه فکر می‌کنند خدمات مانند شهر تهران است در صورتی که متناسب با جمعیت بیش از 300هزار نفری برخی شهرستان‌ها خدمات فرهنگی ارائه نمی‌شود. برنامه ریزی می‌کنیم تا پایان برنامه ششم توسعه این شاخص‌ها را به میزان قابل قبولی برسانیم.

او با اشاره به ناایمنی ساختمان‌های شهرستان استان تهران و به ویژه شهرستان ملارد گفت: 50درصد خانه‌های ملارد ناامن است و ناایمنی مابقی شهرها بین 20تا 30درصد است که آن هم به دلیل مهاجرت‌پذیر بودن شهر و اینکه مردم خودشان بدون نظارت و غیرمجاز ساخت و ساز کردند، است.