۰ نفر

کمیته پایش "شورای شهر تهران" هوا رفت

۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۱۱
کد خبر: 288233
کمیته پایش "شورای شهر تهران" هوا رفت

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه پیشنهاد او برای تشکیل کمیته پایش مورد استقبال اعضای شورای شهر قرار نگرفت، گفت: قرار بود در این کمیته گزارشات رسیده از اعضای شورا پیگیری شود و اعضا در بدو ورود املاک خود و خانواده‌ درجه یک‌شان را اعلام کنند، اما مورد استقبال قرار نگرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، محسن هاشمی (رئیس شورای شهر تهران) پیش‌تر علام کرد که شورای شهر تهران به پیشنهاد مرتضی الویری کمیته‌ای تحت عنوان (کمیته پایش) تشکیل داده است.

براساس اظهارات هاشمی وظیفه این کمیته، نظارت روی عملکرد اعضای شورای شهر بوده و به صورت محرمانه تشکیل شده است اما رئیس شورای شهر تهران سه‌شنبه همین هفته در جمع خبرنگاران چنین گفت: نیازی به کمیته پایش در خصوص عملکرد اعضای شورای شهر وجود ندارد چراکه اعضای شورای شهر فقط 21 نفرند و دو به دو یکدیگر را می‌پایند!

 این تناقض‌گویی‌ها موجب شد از مرتضی الویری (رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و رئیس شورای عالی استان‌ها) بپرسیم که تکلیف کمیته پایش شورای شهر چه شد.

از تشکیل کمیته پایش استقبال نشد

الویری با بیان اینکه این پیشنهاد را در میان اعضای شورای شهر مطرح کرده است، گفت: من پیشنهاد تشکیل کمیته پایش را دادم اما استقبال نشد و آن را پیگیری نکردند.

وی ادامه داد: من در این زمینه اعلام آمادگی کردم و حتی به اعضای شورا پیشنهاد دادم که اگر این کمیته شکل بگیرد، می‌تواند بسیار مفید واقع شوند.

رئیس شورای عالی استان‌ها در پاسخ به این سوال که چرا شورای شهر تهران با تشکیل این کمیته مخالفت کرد، افزود: نمی‌دانم دلیل مخالفتشان چه بود. از آنجا که دیدم از پیشنهاد من استقبال نکردند، دیگر آن را پیگیری نکردم.

وی در پاسخ به این سوال که محتوای پیشنهادی که به اعضای شورا داده است، چه بوده است؟ افزود: در ذهن‌مان این بود که اعضای شورای شهر در بدو ورود اموال خود و خانواده‌های درجه یک‌شان را اعلام کنند. همچنین گزارشاتی که در خصوص اعضای شورا به صورت مستقیم یا غیرمستقیم می‌رسد در یک کمیته بررسی و راستی‌آزمایی شود تا اگر مساله واقعیت داشته باشد پیش از آنکه به قوه قضائیه یا مطبوعات کشیده شود، تذکر لازم به عضو شورای شهر داده شود. این چهارچوب پیشنهاد کلی کمیته پایش بود که توسط اعضای شورای رد شد.

لزوم ورود شورای عالی استان‌ها در خصوص نظارت بر اعضای شورا

الویری با بیان اینکه دوباره این مساله را مطرح خواهد کرد؛ در پاسخ به این سوال که آیا شورای عالی استان‌ها نمی‌تواند در این خصوص مصوبه‌ای به تصویب رسانده و شوراها را ملزم به نظارت بر اعضای خود کنند، گفت: این امکان وجود دارد. این پیشنهاد خوبی است و ما حتما آن را بررسی خواهیم کرد.