۰ نفر

ایجاد نشاط اجتماعی در پایتخت لازم است

چرایی انحلال خانه شهریاران جوان تا اردوهای دانش‌آموزی

۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۲۳
کد خبر: 287293
چرایی انحلال خانه شهریاران جوان تا اردوهای دانش‌آموزی

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در مورد مسائل مختلف این سازمان اعم از سرانجام خانه شهریاران جوان و چرایی حذف آن، موازی کاری فرهنگی در شهردرای، لزوم تقویت روحیه نشاط و... توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سعید اوحدی، با اشاره به لزوم ایجاد نشاط اجتماعی در پایتخت گفت: دغدغه‌های فرهنگی فعلی با سال‌های قبل متفاوت است و سرعت تکنولوژی سبب شده که هوشمندانه‌تر به مقوله فرهنگ بپردازیم.

وی با بیان اینکه تهاجم فرهنگی همواره مردم کشورمان را مورد هدف قرار می‌دهد، اظهار کرد: اما مسئله مهم این است که با اتکاء به ظرفیت‌های موجود،  بهترین راه را برای مقابله با این پدیده انتخاب کنیم و بر همین اساس باید با اتکاء به تکنولوژی‌های به روز و شناخت سلیقه مخاطبان و تطبیق آن با دنیای بیرون، نسبت به تولید محتوا اقدام کرد.

تولید محتوای فرهنگی برای همه اقشار جامعه

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان اینکه نمی‌توان در حوزه فرهنگ برای همه مخاطبان یک نسخه واحد پیچید گفت: در سال 97 سعی کردیم ضمن مخاطب شناسی، نسبت به تولید محتوا برای همه اقشار جامعه اقدام کنیم.

اوحدی  با بیان اینکه سه رویکرد اصلی را برای این سازمان در سال 97 تعیین کردیم، گفت: امسال در بستر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم و باید در همه خیابان‌ها اماکن فرهنگی و ... صحبت از 40 سال تجربه، 40 سال مقاومت و ... باشد و به نسل سوم انقلاب نشان دهیم که چه اتفاقاتی برای حفظ انقلاب افتاده است اما آیا اثری از این اتفاق می‌بینید! و بر همین اساس یکی از رویکردهای ما این است که در قالب و بستر چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در رابطه با انقلاب، کارآمدی آن و استکبار صحبت کنیم.

وی با بیان اینکه ترامپ بارها اعلام کرده است که در منطقه ما هفت تریلیون دلار خرج کرده است اما موفق نشده، گفت: با قاطعیت اعلام می‌کنم از آنجایی که استکبار جهانی در حوزه دفاعی و نظامی ایران جرأت پیدا نکرد که وارد شود و به بن بست خورد به همین دلیل دشمن سیاست و استراتژی خطرناک دیگری در پیش گرفت و آن ناکارآمد جلوه دادن نظام در حوزه‌های دیگر از جمله اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و سعی دارد با همه ظرفیت‌های خود در حوزه اجتماعی و اقتصادی ورود کند و بر همین اساس ما باید در مقابل آن امید، نشاط و کارآمدی نظام را نشان داده و پمپاژ یأس، ناامیدی و سرخوردگی که از سوی استکبار جهانی تزریق می‌شود را خنثی کنیم.

نباید نگاه مقطعی به مقوله فرهنگ داشت

یکی از برنامه‌های سازمان، تقویت روحیه نشاط، شادابی و امید میان مردم است

وی با بیان اینکه رویکرد دوم سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران تقویت روحیه نشاط، شادابی و امید میان مردم در قالب کارهای فرهنگی و هنری است، گفت: نشاط، شادابی و امید در جامعه طی یک فرآیند ایجاد می‌شود و نباید نگاه مقطعی به این مقوله داشت و ما باید در مقابل پمپاژ هنرمندانه یأس که در بیرون از مرزهای کشور طراحی می‌شود اقدامات موثری انجام دهیم تا مبادا نشاط و امید از جامعه رخت بر بندد. همچنین رویکرد سوم سازمان نیز جذب مشارکت مردمی در کارهای فرهنگی است؛ چرا که ما معتقدیم اگر مردم ضمام امور فرهنگی را به دست بگیرند از آنجایی که فرهنگ برای مردم است می‌توانیم موفق‌تر باشیم.

اوحدی با بیان اینکه در راستای رویکردهای سازمان در سال 97 دو ستاد تشکیل شد، تصریح کرد: یکی از ستادها پیرامون برنامه‌های تابستان 97 شکل گرفت که بر اساس آن مقرر شد برنامه‌های مفرح و شاد با مشارکت مردم در امور فرهنگی تدوین شود و ستاد دوم نیز که به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب شکل گرفت در راستای برنامه‌های تابستانه انقلاب شکل گرفت که از 22 منطقه و 35 فرهنگسرای پایتخت طرح‌های پیشنهادی اخذ شد که نهایتا 50 برنامه برای تابستان شاد در نظر گرفته شد که پنج برنامه آن فراگیر و مابقی شاخص هستند.

اکران "خوبی ها" در سطح شهر

پرهیز از  موازی کاری و عملکرد جزیره‌ای در برنامه‌های تابستانه پایتخت

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان، معرفی خوبی‌ها است، گفت: در همین راستا با کمک سازمان‌های مختلف 1400 اثر فاخر و زیبا در حوزه‌های مختلف جمع‌آوری شد تا بتوانیم با استفاده از فضاهای تبلیغاتی شهر، «خوبی‌ها را معرفی کنیم» که به زودی در سطح شهر اکران می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان اینکه جشنواره تهران قدیم در باغ موزه قصر برگزار می‌شود، گفت: مردم تهران می‌توانند با حضور در باغ موزه قصر علاوه بر اینکه با زندان در دوران انقلاب آشنا می‌شوند از برنامه‌های مفرح و شادی که در این باغ موزه در نظر گرفته شده است نیز استفاده کنند. چرا که ما در باغ موزه قصر جشنواره موسیقی اقوام و دعوت از بزرگان موسیقی فاخر را در دستور کار قرار دادیم و این در حالیست که با شبکه سه به جمع‌بندی رسیده‌ایم که هر هفته یک برنامه شاد با حضور مردم در فرهنگسرا و یا پارک‌های سطح شهر برگزار شود.

وی با اشاره به لزوم جلب مشارکت مردم در اجرای برنامه‌های فرهنگی گفت: احساس نشاط اجتماعی بسیار مهم است و تجربه نشان داده هر جایی که مردم در اجرای برنامه‌های فرهنگی مشارکت داشته‌اند، توانسته‌ایم موفق‌تر و بهتر ظاهر شویم. به عنوان مثال در ماه رمضان سفره افطاری ساده برگزار شد که تمامی هزینه‌های آن از سوی مردم تأمین شد و دیدیم که در روزهای پایانی ماه رمضان تا 4000 نفر نیز پای سفره افطاری ساده نشسته بودند.

اوحدی با بیان اینکه برای اولین بار در طرح‌های تابستانه در راستای هم افزایی و پرهیز از موازی کاری و عملکرد جزیره‌ای سعی کردیم ضمن تفاهم‌نامه با سایر دستگاه‌ها، نسبت به غنی سازی اوقات فراغت در فصل تابستان اقدام کنیم، گفت: یکی از این تفاهم‌نامه‌ها با وزارت آموزش و پرورش بود که مقرر شد بیش از یک میلیون دانش آموز تهرانی از فضاهای در اختیار سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برای غنی سازی اوقات فراغت‌شان استفاده کنند.

برگزاری اردوهای تابستانه دانش آموزان در باغ کتاب

برگزاری تور تهرانگردی برای دانش آموزان و خانواده های کمیته امداد

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان اینکه قرار است دانش آموزان در قالب اردوهای تابستانه به باغ کتاب بیایند و از امکانات آن استفاده کنند، گفت: حتی دانش آموزان غیر تهرانی نیز در قالب اردوهای یک روزه می‌توانند از امکانات باغ کتاب استفاده کنند و این در حالیست که دانش آموزان می‌توانند از تور تهرانگردی با رویکرد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی بهره ببرند؛ چرا که مدیریت 10 خانه موزه با سازمان فرهنگی است و می‌توانیم نسبت به غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان اقدام کنیم.

وی همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان بسیج مستضعفان خبر داد و گفت: نظر به اینکه از ظرفیت بسیج در مساجد استفاده کرده‌ایم. با کمیته امداد نیز برای انعقاد تفاهم‌نامه‌ای صحبت‌های نهایی شده تا بدسرپرست‌ها یا بی سرپرست‌ها از این تور انقلاب استفاده کنند.

اوحدی در مورد انضباط مالی در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان اینکه کار فرهنگی، کار پر هزینه‌ای است، اظهار کرد: 93 درصد بودجه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران صرف هزینه‌های جاری اعم از پرداخت حقوق و ... می‌شود و تنها هفت درصد صرف کارهای فرهنگی می‌شود و با اینکه این بودجه کم است در صدد آن هستیم که نسبت به جلب مشارکت مردم در کارهای فرهنگی اقدام کنیم و نمونه موفقی نیز در ماه رمضان داشتیم که حتی یک ریال هم پول از سوی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران به این برنامه‌ها تزریق نشد.

تدوین برنامه چابک سازی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران

 عدم نگاه درآمدزایی به مقوله فرهنگ

وی با بیان اینکه بحث نیروی انسانی نیز یک واقعیت است که همه دستگاه‌های کشور به علت نیروی انسانی زیاد متورم شده‌اند، گفت: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران نیز از این قاعده مستثنی نیست و در حال تدوین شاخص‌هایی هستیم که بتوانیم بر اساس آن نسبت به ایجاد و تولید کار جدید برای کارمندان اقدام کنیم که نه تنها به تعدیل نیرو احتیاجی نباشد بلکه بتوانیم بیشترین بهره وری را از نیروی انسانی داشته باشیم. هر چند که در راستای چابک سازی سازمان اقدامات خوبی صورت گرفته به گونه‌ای که معاونت‌های مربوطه سازمان را در فرهنگسراها و مراکز مرتبط مستقر کردیم به گونه‌ای که واحد IT سازمان به فرهنگسرای IT و واحد تئاتر به پردیس تئاتر تهران منتقل شده است تا بتوانند نظارت بهتر و بیشتری بر حوزه فعالیت خود داشته باشند.

اوحدی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما عدم نگاه درآمدزایی به مقوله فرهنگ است، تصریح کرد: قطعا سازمان ظرفیت‌هایی در راستای درآمدزایی دارد؛ اما برای ما درآمدزایی در مراحل بعدی است و هدف ما این است که از فرهنگ غافل نشویم.

وی با بیان اینکه همه ساله در آستانه مهر ماه برنامه‌ای تحت عنوان «یاد یار مهربان» برگزار می‌شد، گفت: چندی پیش فردی به ما مراجعه کرد و عنوان داشت که طلب محدود پرداخت نشده‌ای دارد که این فرد به معاونت اجتماعی ارجاع داده شد تا بدهی‌اش پرداخت شود و خوشبختانه از آنجایی که اصطلاحا دخلمان به خرجمان می‌خورد، مشکل بدهی نداریم.

تأکید شهردار تهران بر هم افزایی دستگاه های فرهنگی در شهرداری

وی در خصوص موازی کاری با دستگاه‌های فرهنگی دیگر در شهرداری تهران، اظهار کرد: شهردار تهران تاکید داشتند که راهکارهای مختلفی برای پرهیز از موازی کاری و در راستای هم افزایی سازمان‌های فرهنگی شهرداری از جمله سازمان فرهنگی و هنری و معاونت فرهنگی و اجتماعی ایجاد شود که بر همین اساس در ماه رمضان حدود سه برنامه را با همراهی معاونت فرهنگی و اجتماعی اجرا کردیم و این در حالیست که شهردار تهران نیز بر هماهنگی بین خانواده شهرداری تاکید دارند و در اولین جلسه شورای هماهنگی فرهنگی با مسئولین که خودشان تشکیل جلسه دادند، تاکید کردند که این شورا فعال‌تر شده و دستور جلسات مشخص داشته باشد تا بتوانیم هم افزایی بیشتری در درون شهرداری و در حوزه فرهنگ داشته باشیم.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران  در مورد سرانجام مسجد ولیعصر با بیان اینکه کمیته‌ای در شهرداری با حضور افشانی و با حضور حاج آقا علی اکبری برگزار شد تا تصمیم گیری در مورد بهره برداری از این مسجد اخذ شود، گفت: این مسجد متولی مشخصی دارد اما سرمایه گذاری از سوی شهرداری تهران انجام شده و باید در قالب هیات امنا کار پیش برود که بر همین اساس کمیته‌ای در شهرداری تشکیل شده تا در مورد این مسجد تصمیم گیری شود.

تشریح چرایی انحلال خانه شهریاران جوان

وی در مورد چرایی انحلال خانه شهریاران جوان نیز با بیان اینکه ما در طول سال‌های اخیر فرهنگسراهای تخصصی ایجاد کرده‌ایم تا بتوانیم در حوزه‌های مختلف جریان سازی فرهنگی داشته باشیم، گفت: حالا در کنار این مجموعه‌ها، خانه شهریاران جوان ایجاد شد که نه موسسه بود، نه شرکت، نه فرهنگسرا و نه حتی هیات مدیره داشت و حتی ساختار حقوقی هم برای آن تعریف نشده بود؛ اما فعالیت می‌کرد!

اوحدی با تأکید بر اینکه نگاهمان بر این بود که وقتی مخاطب اول ما قشر جوان است و تمرکزمان بر نوجوانان و جوانان تهرانی است، نباید این موضوع را تنها در یک ساختمان محدود کرد، خاطرنشان کرد: به همین دلیل موضوع توجه به جوانان را جزء سیاست‌های اصلی و اولویت‌های همه فرهنگسراها قرار دادیم و از همه مراکز فرهنگی سازمان اعم از کتابخانه، موزه، سینما و ... خواستیم که به جوانان توجه ویژه‌ای داشته باشند و حالا با این رویکرد به جای آنکه جوانان تنها در خانه شهریاران جوان مورد توجه قرار گیرند، در همه شهر دیده می‌شوند.

اجازه نمی‌دهیم سیاست زدگی و سیاست زدایی در فرهنگسراها حاکم شود

وی در مورد تبدیل برخی فرهنگسراها به پاتوق سیاسی و خروج این مراکز فرهنگی از اهداف اولیه نیز ادامه داد: اعتقاد ما امروز بر این است که اگر سیاست وارد مقوله فرهنگ شود به مردم خیانت کرده‌ایم و به همین دلیل بنا به بیانات مقام معظم رهبری سه ویژگی برای کار فرهنگی خوب احصا کردیم که اعم از عدم جهت گیری است که معتقدیم نباید سیاست وارد مقوله فرهنگ شود و همچنین کار فرهنگی ظرایف و لطایف هنری زیادی دارد که باید به اهل فن سپرده شود و سومین ویژگی کار فرهنگی خوب نیز این است که مخاطب پسند باشد و بر همین اساس تلاش می‌کنیم تا به یک ادبیات یکسانی در فرهنگسراها برسیم و  از ایده‌های نو و خلاقانه که ما را به سمت تحول پیش ببرد حمایت می‌کنیم؛ اما اجازه نمی‌دهیم سیاست زدگی و سیاست زدایی در فرهنگسراها حاکم شود.

نگاه ویژه فرهنگی به مناطق محروم

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران  در مورد توجه ویژه به مناطق محروم شهر تهران در حوزه فرهنگی نیز گفت: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در راستای توجه به توصیه‌های جدی مقام معظم رهبری، در مناطق محروم حضور موثری خواهد داشت اما دقت داشته باشید که مناطق از دو بعد محروم هستند. یک آنکه ممکن است برخی مناطق در توزیع عادلانه تولیدات فرهنگی فقیر و محروم باشند به گونه‌ای که مثلا در منطقه 22 که توسعه زیادی داشتیم اما در بحث فضای فرهنگی بسیار فقیر است و در کل منطقه 22 تنها یک فرهنگسرا آن هم در یک بن بست ساخته شده است.

به گفته اوحدی، با اینکه منطقه  22 یک منطقه توسعه یافته‌ای است اما به دلیل توزیع نامتوازن تولیدات فرهنگی فقیر است و بر همین اساس شهردار منطقه 22 اعلام کرده است که در نظر دارد نسبت به شناسایی ساختمان‌های شهرداری و تبدیل آنها به مراکز فرهنگی اقدام کند؛ اما برخی مناطق نیز به مانند مناطق جنوبی تهران هستند که آسیب پذیر و محروم هستند که در صدد آن هستیم کار جدی بر روی کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام داده و بر همین اساس ابزار و امکانات فرهنگی زیادی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در این مناطق متمرکز می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به موضوع آسیب‌ها در فضای مجازی گفت: متاسفانه یکی از آفت‌ها و آسیب‌های جدی برای خانواده‌ها و جوانان مسائلی است که در فضای مجازی رخ می‌دهد و همیشه ما در مقابل فضای مجازی افراط و تفریط داشتیم که باید این مسئله حل شود اما دقت داشته باشید که هیچ خانواده‌ای اجازه نمی‌دهد که یک جریان بی در و پیکر به مانند فضای مجازی حریم خانوادگی آنها را نقض کند و در همه جای دنیا برای این موضوع چاره اندیشی شده است، این درحالی است که در ایران با اینکه دیر وارد شدیم اما می‌توانیم راهکارهایی را اخذ کنیم که همگان از آن راضی باشند و باید به سمت آموزش و دانایی پیش برویم تا مردم خودشان انتخاب کنند که در فضای مجازی چه رفتاری داشته باشند.

اوحدی در خصوص ایمنی سینماهای تحت نظارت این سازمان نیز گفت: وزارت ارشاد متولی سینماها است و شاخص‌هایی را در نظر دارد که اگر ایمنی سینماها از این شاخص‌ها فاصله داشته باشد با آتش نشانی مکاتبه کرده و از آن پس باید تمرکز بر روی ایمن سازی انجام شود و تا کنون نیز نامه‌ای در خصوص نا ایمن بودن سینماهای‌مان نداشته‌ایم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت تعیین مدیر واحد نمایش در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و همچنین پردیس تئاتر تهران و تفکیک این دو مجموعه با مدیر جداگانه گفت: با رفتن " کرمی" از مجموعه شهرداری، برای مدیریت واحد نمایش افراد صاحب سبک و صاحب نظر کم نداریم و تاکنون روزمه بیش از 15 نفر را بررسی کرده‌ایم و امیدواریم به زودی مدیریت آن معرفی شود و برای پردیس تئاتر تهران هم حتما باید با دقت بیشتر مدیری انتخاب شود که هم بتواند آن مجموعه را اداره کند و هم با توجه به ظرفیت‌هایی که برای اجرای تئاتر در آنجا وجود دارد، اقدام کند؛ چرا که این پردیس با امکاناتی که دارد باید در تولید تئاتر فعال شود و به همین دلیل به دنبال انتخاب فردی با این ویژگی‌ها هستیم.

رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران ادامه داد: درباره اینکه مدیر این پردیس با واحد نمایش یکی باشد هم باید بگویم که دراین باره یک کار مطالعاتی در حال انجام است و از آنجا که مسئول پردیس تئاتر تهران باید حتما کار اقتصادی هم انجام دهد و نگهداری آنجا هم با دغدغه و وظایف سنگینی همراه است، شاید فرصت برای تولید نمایش و تحقیقات برای مدیر فراهم نشود. به همین دلیل وجه غالب برنامه ریزی ما براین است که یک نفر مدیر تئاتر در سازمان فرهنگی و هنری داشته باشیم و یک نفر هم مدیر پردیس تئاتر تهران باشد.

اوحدی در مورد به تعویق افتادن زمان بهره‌برداری مسجد کنار تئاتر شهر و تعیین  متولی آن نیز گفت: مسجد ولیعصر (عج) حدود 2000 متر مربع فضای فرهنگی دارد و تقریبا کامل شده است. این بنا در صورت جلسات با عنوان مسجد و مجموعه فرهنگی شناخته شده و اخیرا جلسه ای با حضور آقای افشانی (شهردار تهران) و آقای علی‌اکبری (رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور ) برگزار شده تا برای مدیریت اجرایی آنجا هماهنگی حاصل شود و در این ساختمان شهرداری سرمایه‌گذاری کرده و کارها باید با تشکیل یک هیات امنا انجام شود.

اوحدی در پاسخ به این سوال که اعضای هیئت امنای سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تا چه اندازه با یکدیگر تعامل دارند؟ افزود:  من بخش عمده‌ای از مسئله که تعامل بین نهادها در این زمینه وجود ندارد را می‌پذیرم.  حتما باید ما به عنوان سازمان فرهنگی هنری با وزارت ارشاد، اداره کل موسیقی و معاونت هنری تعامل داشته باشیم تا خروجی بهتری داشته باشیم. امروز در معرکه‌ای که جنگ بزرگ فرهنگی شروع شده است، متأسفانه دشمن اعتلاف می‌کند، ما در حوزه خودمان با همه ظرفیتی که داریم متاسفانه گاهی اوقات هماهنگی نداریم و اگر می‌خواهیم موفق شویم دو راه بیشتر وجود ندارد. یکی اعتقاد به یکدیگر داشته باشیم و به هم کمک کنیم و در حوزه فرهنگ با یکدیگر تعامل داشته باشیم و در شهرداری موازی کاری نداشته باشیم و دیگری هم رفتن به سمت مردم و اعتماد به آنان برای حل مشکلات است.

انتخاب مربیان موسیقی با هماهنگی وزارت ارشاد

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سازمان فرهنگی وهنری شهرداری تا چه اندازه با وزارت فرهنگ و ارشاد در حوزه انتخاب مربیان آموزش موسیقی یا هنرهای تجسمی همکاری می‌کنند؟ ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز موسسات فرهنگی را در حوزه موسیقی و سینما می‌دهد و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری باز مجوزی بر اساس مجوز وزارت ارشاد صادر می‌کند. بعد از آنکه مجوز داده می‌شود، موسسات آئین نامه‌هایی دارند. در این سازمان تمام مربیان در حوزه اداره کل آموزش تایید صلاحیت می‌شوند که این کار سختگیرانه اعمال می‌شود.

به گفته رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، حتی به خانه‌های فرهنگی مشارکتی هم اعلام کرده‌ایم که شیوه نامه موجود این سازمان را در حوزه آموزش نیز رعایت کنند ، ما 76 مهدکودک داریم و اگر خدای نکرده مربی را انتخاب کنیم که واجد شرایط نباشد ممکن است یک اتفاق غیر قابل جبران رخ دهد و خدا را شکر که تا به امروز اتفاقی هم نداشته‌ایم.

اوحدی در پاسخ به این سوال که سازمان فرهنگی و هنری تا چه اندازه با سازمان زیباسازی شهرداری برای محتوای بیلبوردهای شهری از جمله میدان ولیعصر یا توجه به حقوق شهروندی در تبلیغاتی که  روی اتوبوس‌های شهری نصب می‌شود، تعامل دارد؟ ادامه داد: ما به عنوان سازمان فرهنگی وهنری شهرداری با سازمان زیباسازی در بالاترین سطح تعامل هستیم و از انصاف به دور است که بگوییم چنین تعاملی بین ما وجود ندارد.

وی ادامه داد: مسئولیت بیلبوردها و تبلیغات روی اتوبوس‌های شهری، تبلیغات شهری و سازه‌های فرهنگی شهر با ما نیست. ما مسئولیت فرهنگسراها، خانه فرهنگ‌ها، 372 کتابخانه‌ با 150هزار عضو و 450 هزار عنوان کتاب را داریم. کارهایی که ما تا به امروز با سازمان زیباسازی انجام داده‌ایم با همکاری با یکدیگر بوده است. برای مثال مسئولیت کمیته فرهنگی عید فطر بر عهده بنده بود. سازمان زیباسازی آنچه که داشت را ظرف چهار روز بسیج کرد و جشنواره«خوبی‌ها را معروف کردیم» کار بسیار زیبایی بود که 1400 عکس زیبا برای ما ارسال کردند که با سازمان زیبا سازی درباره استفاده از این عکس‌ها روی بیلبوردهای شهری صحبت کردیم و مصوب شد که از این عکس‌ها در سطح شهر استفاده کنیم.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری و آقای تناولی باید به حکم دادگاه تمکین کنند

وی افزود: امسال، سال حمایت از کالای ایرانی اعلام شده است. مسئولیت ستاد برگزاری نمایشگاه‌های حمایت از کالای ایرانی به وزارت رفاه، آقای ربیعی و معاون او آقای کلانتری محول شد که کمیته فرهنگی آن را به ما سپردند به همین دلیل فراخوانی دادیم که 100 اثر تصویری و گرافیکی برای ما ارسال شد.

اوحدی در مورد اینکه چه تصمیمی درباره آثار پرویز تناولی که در موزه امام علی(ع) نگهداری می‌شود، دارید؟ افزود: موضوع آقای تناولی یک موضوع بسیار قدیمی  و طولانی مدت با سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران است. بحث حقوقی در آن مطرح است و مسئله شخصی نیست. احکام دادگاه صادر شده و سازمان فرهنگی هنری شهرداری و آقای تناولی باید به حکم دادگاه تمکین کنند.