۰ نفر

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

70درصد باغ‌های نابود شده تهران مربوط به منطقه‌1 است/ یک شبه نمی‌شود برج_باغ را متوقف کرد

۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۳۴
کد خبر: 287279
70درصد باغ‌های نابود شده تهران مربوط به منطقه‌1 است/ یک شبه نمی‌شود برج_باغ را متوقف کرد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران معتقد است که مصوبه موسوم به برج_باغ که ریشه در طرح تفصیلی و جامع دارد را نمی‌شود یک شبه متوقف کرد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ پیروز حناچی درباره آخرین وضعیت طرح جایگزین مصوبه موسوم به برج_باغ به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: این مصوبه ریشه در طرح تفصیلی و جامع دارد و یک شبه و آنی نمی‌شود آن را متوقف کرد. برای طرح جایگزین آن جلساتی را برگزار کرده‌ایم و پیش‌نویس آن آماده شده است.

وی ادامه داد: حدفاصل سال 93تا 95، حدود 235مجوز برج_باغ صادر شده که مساحتی بالغ بر 109هکتار را شامل می‌شده است. 70درصد آن‌ها در منطقه 1و 30درصد مابقی در مناطق 7،6،5،3،2بوده است و در جنوب شهر هم تقریبا باغی نداریم. 

معاون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران اضافه کرد: ما باید ارزیابی کنیم که چه اتفاقی و چگونه افتاده و برای آن راه‌حلی در نظر بگیریم. توقف این مصوبه برای حفظ باغات باقی‌مانده بوده و لغو صرف جواب نمی‌دهد. باید راهکاری برای حفظ رگ‌های حیاتی شهر تهران پیدا کنیم. در عین حال توقع ساخت برج نیز برای برخی ایجاد شده که باید آن را هم سامان دهیم.

وی ادامه داد: طرحی که به صحن شورا ارائه می‌شود باید با نگاه کارشناسی و با در نظر گرفتن منافع شهرداری، صاحبان باغ و شهروندان باشد. البته هنوز زمان دقیقی را برای ارائه آن به صحن شورا نمی‌توانم اعلام کنم.

حناچی درباره صدور مجوز_برج باغ در بعضی مناطق بعد از توقف این مصوبه،گفت: تعداد آن‌ها زیاد نبوده و اغلب مناطق توجیه دارند که مجوزه‌ها مربوط به قبل از توقف مصوبه بوده است.