۰ نفر

شجاع پوریان در شورای معاونین اجتماعی و فرهنگی مناطق 22گانه عنوان کرد:

بازآفرینی «حیات شبانه» در پایتخت

۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۳
کد خبر: 285827
بازآفرینی «حیات شبانه» در پایتخت

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از بازآفرینی «حیات شبانه» در پایتخت خبر داد و گفت: رونق‌گرفتن زیست شب، به افزایش تامین امنیت، اشتغال، گردشگری و دسترسی شبانه روزی شهروندان به امکانات تفریحی کلانشهر تهران کمک می کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، ولی الله شجاع پوریان در نشست شورای معاونین امور اجتماعی و فرهنگی مناطق22گانه، سازمان هاو شرکت های تابعه شهرداری تهران، احیای حیات شبانه در پایتخت را مطرح کرد و گفت: احیای حیات شبانه در دوره جدید مدیریت شهری، جزو ماموریت های حوزه اجتماعی و فرهنگی  است که باید اجرایی شود.

وی با اشاره به تجربه حیات شبانه مقطعی در بخش‌های مختلفی از تهران مثل خیابان 30 تیر گفت: این تجربه نشان می‌دهد شهروندان آمادگی حیات شبانه را دارند و اگراین پاتوق‌ها گسترش یابند، قطعاً دستاوردهایی در اقتصاد، فرهنگ و گردشگری خواهند داشت. به این معنی که زیست شبانه به رونق اشتغال منجر می‌شود، بستر گفتگو را در میان شهروندان هموارتر می‌کند، امنیت را افزایش می‌دهد، گردشگری را تقویت می‌کند و در یک کلام زیست شبانه جان دوباره‌ای به شهر می‌دهد.

راه اندازی کافه کتاب در نقاط مختلف پایتخت

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، ایجاد فضاهای فرهنگی پایدار را از جمله رویکردهای مدیریت شهری جدید عنوان کرد و گفت: می توان با راه اندازی راسته های فرهنگی، ایجاد کافه کتاب در تمام محلات شهر تهران، فعال سازی مراکز طرح تبادل کتاب در بخش های مختلف پایتخت، در این راستا گام برداشت که تحقق آن، همراهی معاونت های اجتماعی مناطق 22گانه را می طلبد.

شجاع پوریان در بخش دیگر سخنان خود، با انتقاد از گسترش آسیب های اجتماعی در شهر تهران گفت: متاسفانه تهران سرریز آسیب های اجتماعی کشور است و شهرداری تهران در ایجاد این وضعیت نقشی ندارد اما بیشتر از سایر دستگاه ها هزینه این وضعیت را پرداخت می کند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری در سنوات گذشته در خصوص ایجاد زیرساخت برای نگهداری و درمان افراد آسیب دیده اقدامات خوبی انجام داد اما متاسفانه از این ظرفیت ها به درستی استفاده نشده است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: تلاش داریم طرح ساماندهی معتادین متجاهر در سطح شهر تهران را با همکاری دستگاههای متولی و مرتبط این حوزه انجام دهیم، اما باید راهکاری پیدا کنیم که این افراد به دامان خانواده بازگردند.

شجاع پوریان تاکید کرد: شهرداری تهران در دوره جدید بنادارد به طور موثر در حوزه آسیب های اجتماعی وارد شود و کاهش بار این آسیب ها در کلانشهر تهران نیازمند برنامه‌های علمی و کارشناسی جدی در حوزه، برنامه ریزی یکپارچه و هم افزایی نهادها و دستگاه های متولی است.

اکبر نعمتی سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران نیز در خصوص ساماندهی معتادین متجاهر با رویکرد اجتماعی به ارائه طرح پرداخت و گفت: بناداریم در دو پهنه شرق و غرب یک منطقه را پایلوت کنیم تا کار غربالگری معتادین متجاهر صورت گیرد و شهرداری تهران ضمن دراختیار نهادن زیرساختها برای دستگاه های مرتبط و متولی، هماهنگی ها را در سطح عالی انجام می دهد. البته این طرح هنوز وارد فاز اجرایی نشده و باید پس از تدوین نهایی به تصویب برسد.

همچنین جعفر رحمان زاده مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران نیز توضیحاتی در خصوص طرح های ایجاد حیات شبانه و شهر24ساعته،کافه کتاب و استفاده بهینه از خرده فضاهای شهری در جهت پاسخ به مطالبات شهروندان ارائه داد و همکاری مناطق را در این زمینه ها خواستار شد.

در پایان این نشست، شجاع پوریان ضمن معرفی معاونین جدید اجتماعی مناطق 1، 15 و 20 و تقدیر از تلاش های معاونین سابق مناطق، از آغاز بازدیدهای دوره ای و ارزیابی های ستادی از مناطق خبر داد و بر ضرورت اطلاع رسانی برنامه های «شادستان تهران» و بهره گیری از ظرفیت های تبلیغاتی مناطق برای معرفی به شهروندان، بررسی طرح تبادل کتاب و ارائه جانمایی مناطق در این زمینه، فرهنگ سازی برای پیوستن به «کمپین تهران شهر بدون پلاستیک» و استفاده بهینه از منابع و صرفه جویی در مصرف انرژی، تاکید کرد.