۰ نفر

پیش‌بینی خیزش گرد و خاک در پایتخت

۲۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۰
کد خبر: 284486
پیش‌بینی خیزش گرد و خاک در پایتخت

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: طبق نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، وزش باد در برخی ساعات امروز (۲۰ تیرماه) خیزش گرد و خاک و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، حسین شهبازی افزود:‌ پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی طی بعد ازظهر امروز (۲۰ تیر) است و در برخی ساعات وزش باد به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب غربی - جنوبی انتظار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، وزش باد در برخی ساعات طی امروز (۲۰ تیر) سبب خیزش گرد و خاک و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق می‌شود، تصریح کرد: با تداوم این شرایط جوی طی فردا (۲۱ تیر) برخی ساعات همراه با وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه خواهد بود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه بر این اساس انتظار می‌رود تا فردا (۲۱ تیر) بر غلظت برخی آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق به طور نسبی افزوده شود، گفت: تا فردا  تغییر محسوسی در دما هوای تهران مشاهده نخواهد شد.

شهبازی در پایان با اشاره به اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۸۳ در شرایط سالم قرار داشت، اظهار کرد: کیفیت هوای هم اکنون تهران نیز با شاخص میانگین ۷۷ همچنان در شرایط سالم است.