۰ نفر

محرومیت تهران از زندگی شبانه

۱۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۹:۳۴
کد خبر: 283478
محرومیت تهران از زندگی شبانه

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران معتقد است تهران یک سوم از زمان خود را در خاموشی به سر می برد و باید برای استفاده از فرصت شب های تهران برنامه ریزی شود .

به گزارش اقتصادآنلاین، دیگر از جُنگ های  شبانه که شب های تابستان در بوستان ها و فرهنگسراها برگزار می شد خبری نیست. برنامه هایی که بسیاری معتقد بودند از کیفیت چندانی برخوردار نبود و به دلیل این که به صورت پیمانکاری واگذار می شد گاهی برای صرفه جویی در هزینه ها یک نفر تمام قسمت های این برنامه را اجرا می کرد.

محمدجواد حق‌شناس درباره این که قرار است چه برنامه هایی برای پر کردن شب های طولانی تابستان جایگزین برنامه های گذشته شود با تاکید بر این که موافق برگزاری این برنامه های فرهنگی بوده است به مهر گفت : با برگزاری جُنگ‌ها، مردم یک منطقه و محله فرصت می‌کنند کنار هم بنشینند و شادی را تجربه کنند و به نوعی زندگی جمعی را حس کنند. ما از این فضا استفبال می کنیم و اگر نقصی دارد، باید رفع شود و کیفیت برنامه‌ها ارتقا یابد.

وی با  اشاره به تماشای اخیر مسابقات فوتبال جام‌جهانی در استادیوم آزادی، کافه‌ها و سینماها گفت: قبلا با این موضوع بدون هیچ دلیلی مخالفت می‌شد اما اتفاق اخیر تجربه‌ای بود که دیدیم هیچ اتفاقی هم نیفتاد. بنابراین وقتی مردم در کنار هم تجربه می‌کنند و هیچ اتفاقی نمی‌افتد، می‌توان از این تجارب برای سایر برنامه‌ها نیز استفاده کرد.

حق شناس  افزود: همچنین می‌توانیم از این تجارب در فصل تابستان که شب‌ها طولانی است، در راستای بهره‌مندی از یک زندگی جمعی استفاده کنیم. یکی از موضوعاتی که علاقمندیم در تهران دنبال شود، زندگی شبانه سرشار از شوق، نشاط و مبتنی بر شناخت و امکان ملاقات با شهروندان است. اکنون شهر تهران بدون هیچ دلیلی، یک سوم فرصتی که در طول شبانه روز در اختیار دارد را در تعطیلی و خاموشی می‌گذراند.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که چگونه می توان تفریح شبانه در پایتخت داشت در حالی که تهران ۱۲ شب خاموش می شود و مغازه ها بسته می شوند گفت  : شاید در گذشته درباره زندگی شبانه در تهران مشکلاتی داشتیم اما اکنون روی آن مطالعه می‌شود و برای اجرای آن دیر نیست. در ماه رمضان هم این تجربه را در تهران داشتیم. در این ایام کسب و کار فعال است و مردم و صاحبان کسب و کار هم راضی هستند.

وی اضافه می کند : نقصی که درباره برنامه زیست شبانه وجود دارد این است که شاید در بخش نیروهای حافظ امنیت مشکلاتی وجود داشته باشد و توان ایجاد امنیت در این ساعت شب امکان‌پذیر نباشد. این بخش باید از سوی مقامات وزارت کشور و نیروی انتظامی تأمین شود و نباید به این بهانه که امکانات لازم وجود ندارد، موجب تعطیلی فضای شهری شویم.