۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

حفظ باغات و فضای سبز خط قرمز شورا است/ ضرورت نظرخواهی از مردم قبل از انجام هر اقدامی در شهر

۱۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۶:۰۱
کد خبر: 283084
حفظ باغات و فضای سبز خط قرمز شورا است/ ضرورت نظرخواهی از مردم قبل از انجام هر اقدامی در شهر

اعضای کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران سه‌شنبه 12تیرماه از منطقه 18تهران بازدید کردند.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ اعضای کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران بعد از بازدیدی 5ساعته از منطقه 18که از ساعت شش صبح کلید خورده بود در جلسه‌ای با شهردار، شهرداران ناحیه و معاونان منطقه و شورا یاران منطقه 18ضمن توجه به گزارش معاونان منطقه، نکاتی را یادآور شدند. 

زهرا صدراعظم نوری، رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در جریان این جلسه گفت: 

منطقه 18یک فرصت است و باید با دقت برای این فرصت برنامه‌ریزی کرد. شن چاله ها منطقه 18نیز، تهدیدی برای محیط زیست است. ما اجازه نداریم که به چنین وسعتی از زمین برداشت کنیم و باید جلوی اقدامات شرکت  های متخلف که چنین عارضه‌ای ایجاد کرده اند کاملا گرفته شود. 

وی ادامه داد: برای زمین‌های مزروعی که بخش قابل توجهی از اراضی منطقه را شامل می شود در حوزه شهرسازی باید برنامه داشت و نباید آن‌ها را نابود کرد و به راحتی تغییر کاربری داد .در این حوزه‌ها می‌توان ازاستارت‌آپ‌ها،بخش خصوصی و نیروی های جوان نهایت استفاده را کرد. 

صدراعظم نوری با تاکید بر لزوم تهیه پیوست های محیط زیستی ،اجتماعی، اقتصادی و ترافیکی در پروژه‌های شهری، اظهار کرد: مردم باید در اولویت ما برای شروع هرکاری باشند. هراقدامی ولو به زعم خودمان درست ،باید در ابتدا برای اجرای آن از مردم نظرخواهی کرد. شهروندان با این اقدام حس می‌کنند دیده می‌شوند و گوش شنوایی برای آن‌ها وجود دارد، در عین حال باعث افزایش مشارکت و تبلور پیشنهادهای خوب برای اداره شهر می‌شود. 

این عضوشورای شهر تهران ادامه داد: یکی از مشکلات مناطق جنوبی تهران پساب‌های صنعتی است که مشکلات ‌محیط زیستی فراوانی برای منطقه و اهالی ایجاد می‌کند، در این رابطه باید بسیار جدی عمل شود و تمام توان را برای حل آن به کار بست. 

او با بیان اینکه حفظ و صیانت از باغات و فضای سبز خط قرمز کمیسیون سلامت،محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران است، گفت: هنگام دستور نقشه پروانه‌های ساختمانی حتما استعلام از کمیسیون ماده ٧ باغات گرفته شود. این کمیسیون هر هفته تشکیل جلسه می‌دهد و با جدیت پیگیر موضوع حفظ و صیانت از باغات است در عین حال باید در مناطق نیز فعال‌‌تر از گذشته عمل کند و معاونت شهرسازی و معماری مناطق نیز با این کمیسیون همکاری تنگاتنگ داشته باشد.

رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در پایان یادآور شد:در حال حاضر مجلس، دولت ، شورای شهر  و شهرداری با یکدیگر همسو هستند و باید از این فرصت نهایت استفاده را برای خدمت به مردم و پیشبرد هرچه بهتر اقدامات مدیریت شهری در پایتخت بکار برد.