۰ نفر

معاون وزیر راه و‌شهرسازی در گفت‌وگو‌ با اقتصادآنلاین:

انتقاد از دخالت شهرداری و وزارت کشور در نحوه انتخاب مهندس ناظر/ بازرسی‌ شهرداری تعطیل شده است!

۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۱۵
کد خبر: 280936
انتقاد از دخالت شهرداری و وزارت کشور در نحوه انتخاب مهندس ناظر/ بازرسی‌ شهرداری تعطیل شده است!

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، شهرداری و وزارت کشور حق دخالت در اختلاف میان وزارت راه و شهرسازی و نظام مهندسی را ندارند.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ حبیب الله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در ارتباط با اختلاف وزارت راه و شهرسازی و‌ وزارت کشور در ارتباط با انتخاب مهندس ناظر و اظهار نظر شهردار تهران به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: وزیر راه و شهرسازی متولی این بخش است و وزارت کشور و یا شهرداری حق دخالت در این امر را ندارند و تنها معاونت حقوقی ریاست جمهوری می‌تواند به‌طور قانونی به این اختلاف ورود کند.

وی ادامه داد: هیچ کس نمی‌تواند در تصمیم منطقی وزیر نقطه ضعفی پیدا کند، نظام مهندسی مانند نظام پزشکی است و همانطور که نظام پزشکی نمی‌تواند نیروهای خود را بین مردم توزیع کند، نظام مهندسی نیز نباید چنین حقی داشته باشد. هر مالکی می‌تواند خود مهندس ناظر را انتخاب و صلاحیت آن را تایید یا رد کند.  

به گفته طاهرخانی، بعد از انتخاب مهندس ناظر وظیفه نظارت بر عهده شهرداری است اما شهرداری اداره بازرسی خود را تعطیل کرده است. مشخص است که در این اختلاف منافع افراد زیادی در میان است و به همین به دلیل مخالفت شدیدی هم با نظر وزارت راه و شهرسازی می‌شود.

گفتنی است؛ ماه‌ها است که به دلیل اختلاف میان وزارت راه‌وشهرسازی با نظام مهندسی و وزارت کشور ساختمان‌سازی در مرحله انتخاب مهندس ناظر با چالشی بزرگ مواجه شده است.