۰ نفر

رئیس شورای شهر تهران؛

شورا با تغییر زمان بندی برنامه سوم موافقت نکرد/ اعمال ممنوعیت ورود خودرو برای کنترل نرخ ارز بوده است

۳ تیر ۱۳۹۷، ۹:۴۸
کد خبر: 280619
شورا با تغییر زمان بندی برنامه سوم موافقت نکرد/ اعمال ممنوعیت ورود خودرو برای کنترل نرخ ارز بوده است

رئیس شورای شهر تهران گفت: در جلسه هم اندیشی شورا با شهردار تهران، موضوع برنامه پنج ساله سوم شهرداری مورد بررسی قرار گرفت و با تغییر زمان بندی ارائه آن به شورا موافقت نکردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محسن هاشمی در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص منع ورود خودروهای خارجی به داخل کشور گفت: این موضوع در حوزه وظایف ما نیست اما برای کنترل نرخ ارز این تصمیم گرفته شده است.

وی به شوخی ادامه داد: ما مشکلی با خودروهای داخلی نداریم و خودروهای راحتی هستند.

وی در پاسخ به خبرنگاری که به نقل از رئیس مجلس گفته بود خودروهای داخلی حتی صندلی راحتی ندارند به شوخی گفت: احتمالاً سن ایشان بالا است وگرنه ما در صندلی های خودروهای داخلی راحتیم.

وی در خصوص جزئیات جلسه هم اندیشی اعضای شورا با شهردار تهران گفت: این جلسات هم اندیشی برای آمادگی بیشتر اعضای شوا و شهرداری دارای دستورجلسه شده که پاسخگویی شهردار کامل تر باشد و بتوانیم موضوعات را به نتیجه برسانیم.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مطرح شده در تعرفه امروز بررسی سوابق به مدیران فعلی و گذشته یک بانک خصوصی متعلق به کلان شهرها و وضعیت مالی و سهامداران این بانک بود. اینکه نحوه انتخاب اعضای هیئت مدیره به چه صورت بوده و چقدر بدهی مردم به این بانک است و چقدر بدهی شهرداری ها به بانک که راهکارهای خوبی در این خصوص در این جلسه ارائه شد.

وی تاکید کرد: این بانک برای شهرداری کلان شهرها بسیار مهم است زیرا 96 درصد اعتبارات آن متعلق به مردم و 4 درصد آن متعلق به شهرداری ها است و باید مراقبت اعتماد و اعتبار مردم به این بانک باشیم.

هاشمی ادامه داد: محور دیگری که در این جلسه مطرح شد، برنامه پنج ساله سوم بود که بودجه 98 باید بر اساس این برنامه تهیه و تدوین شود و پیش بینی شد با کار شبانه روزی اواخر تابستان برنامه سوم نهایی شود.

وی تاکید کرد: پایش برنامه دوم نیز یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در این جلسه بود.

وی در خصوص اینکه آیا به دلیل اضافه شدن محورهای تازه به برنامه پنج ساله سوم احتمال طولانی شدن زمان برنامه سوم وجود دارد، گفت: این موضوع را قبول نکردیم و باید برنامه سوم تا پایان تابستان به شورا ارائه شود.

وی در خصوص توسعه حمل و نقل عمومی نیز توضیح داد: زیرساختهای لازم برای افزایش مسافران مترو وجود دارد و با تزریق واگن می توانیم سهم مترو در حمل و نقل عمومی را افزایش دهیم.

وی در خصوص تاخیر در تحقیق و تفحص از موسسه همشهری به دلیل دوستی اعضا با مرتضی حاجی را رد کرد و گفت: احکام افرادی که عضو کمیته تحقیق و تفحص هستند صادر شده و این افراد باید فعالیت های خود را آغاز کنند.