۰ نفر

شهردار تهران:

برنامه‌ریزی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام/پایش هوشمند پروژه‌ها

۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۵۵
کد خبر: 280467
برنامه‌ریزی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام/پایش هوشمند پروژه‌ها

شهردار تهران گفت: در این دوره از مدیریت شهری برنامه ریزی دقیقی برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام براساس اولویت بندی و شاخص‌ها انجام گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین،  محمدعلی افشانی در آیین بهره برداری از پل تقاطع بلوار ارتش به امام علی(ع) و ۵ پروژه عمرانی با بیان این که  در ابتدا از تمام کسانی که طی این ۸ ماه برای پروژه های عمرانی تلاش کردند تشکر می‌کنم گفت:  یکی از مشکلات کل کشور و شهرداری‌ها، شروع همزمان پروژه‌ها بدون توجه به منابع مالی و محدودیت‌های کشور است و همین امر باعث می‌شود که سرمایه مردم برای مدت مدیدی خاک بخورد.  

شهردار تهران تاکید کرد: بنابراین یکی از اولویت‌ها این است که متناسب با منابع در اختیار، پروژه‌ها را شروع کنیم.

افشانی درباره پروژه‌های موجود هم گفت: اولین مورد این است که موارد با پیشرفت بالا در اولویت ما است. دومین نیاز این است که همه پروژه‌ها باید یک پیوست مطالعات زیست محیطی داشته باشند و تمام نیازهای توسعه پایدار در شهر مورد مطالعه قرار بگیرند.

شهردار تهران اظهار کرد: انسان‌ها بر شهر حق دارند، حق دارند از نور و آفتاب استفاده کنند، حق دارند دید و منظر داشته باشند، حق دارند هوای سالم داشته باشند اما وقتی ساختمان‌هایی مثل دودکش یک مرتبه سربرمی‌آورند این حقوق از شهروندان گرفته می‌شود. به این نکته هم باید توجه شود معنای توسعه پایدار، حذف همه پروژه‌های عمرانی نیست و بعضی چنین اعتقادی دارند. درحالی که در توسعه پایدار، باید پاسخگوی نیازهای امروز بدون فداکردن حقوق آینده‌گان باشیم و این تعریف توسعه پایدار است.

او با تاکید بر ضرورت توجه به کیفیت پروژه‌ها گفت: مسئله بعد کیفیت اجرای پروژه‌ها است. به کرات دیده‌ایم که پروژه‌ای ساخته می‌شود و در کوتاه‌مدت بحث مرمت و بازسازی مطرح می‌شود که این موضوع به دلیل کیفیت پایین کار است. اگر کیفیت اجرا درست باشد، صرفه‌جویی فراوانی در منابع خواهیم داشت. بنابراین باید بالاترین توجه را به کیفیت داشته باشیم. صحت و سرعت باید در کنار هم باشند و به‌خصوص وقتی پای منافع مردم پرکار باشد، صحت پروژه‌ها مهم‌تر است.  

افشانی ادامه داد: باید سیستم پایش و ارزیابی پروژه‌ها به صورت هوشمند انجام شود که درصد پیشرفت  فیزیکی با هزینه کرد، مقایسه شود. سیستم هوشمند که حداقل ۱۶ سال پیش در سازمانی که من مسئول آن بودم نصب شد، باید برای تک تک پروژه‌ها اجرا شود.

وی در ادامه درباره  ضرورت توجه به عابرین پیاده هم گفت: بحث پیاده و استفاده از مسیر دوچرخه برای شهروندان یک ضرورت است و نباید از این مسئله مهم غافل شویم. من از تمام کسانی که در این کشور یک قدم برای توسعه برداشتند، به نوبه خود سپاسگزارم و منافع مردم را بر منافع خود ترجیح می‌دهم. این نگاه ما در شهر است و تلاش می‌کنیم که در هر فصل برنامه‌های متعدد بهره‌برداری در شهرداری داشته باشیم و این آغازی است که در آینده بهتر از آن را شاهد خواهیم بود.

شهردار تهران در حاشیه افتتاح پنج پروژه عمرانی در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت توجه به پروژه ها با درصد پیشرفت بالا گفت: اولویت را باید بر پروژه هایی که مشکلات مردم را حل می کنند قرار دهیم.

سیدمحمدعلی افشانی در باره این پروژه‌ها توضیح داد: این پروژه‌ها در حوزه حمل و نقل است و همینطور دفع آب های سطحی و دسترسی به محل دفع پسماندهای شهری، یکی از پروژ هایی که امروز افتتاح شد تونل آرش اسنفدیار است که حدود ۶۴۰ متر طول دارد و ۸ میلیارد تومان برا ی آن هزینه شده است و به بهبود روان سازی ترافیک در آن منطقه کمک می کند.

او ادامه داد: پروژه دیگر دفع آب های سطحی در منطقه سرخه حصار است که در این باره هم نگرانی وجود داشت که در شرایط حساس کانال های موجود نتوانند انتقال آب را انجام دهند. برای اطمینان از دفع آب های سطحی این پروژه انجام شد.

شهردار تهران درباره پروژه دفع پسماندهای شهری هم گفت: خوشبختانه این پروژه به بهره برداری رسید. غیر از اینها پل کریمخان است که بهسازی آن انجام شد. با بهسازی این پل که یکی از پل های مهم چند ۱۰ ساله گذشته این شهر است. امروز این پل هم استحکام لازم را دارد و هم خوشبختانه بهسازی و مقاوم سازی شد که کار با ارزشی است و دیگر نگرانی درباره آن وجود ندارد.

شهردار تهران درباره اولویت های تیم مدیریت شهری نسبت به پروژه های نیمه تمام توضیح داد: پروژه ها با توجه به درصد پیشرفت فیزیکی و همینطور با توجه به اهمیتی که در حل مشکلات مردم و در رفع نیازمندی های شهر دارند، اولویت بندی می شوند و این پروژ ه ها در اولویت قرار میگیرند که زودتر به بهره برداری برسند تا مشکلات مردم کاهش پیدا کند.

افشانی درباره محدودیت منابع در شهرداری توضیح داد: هنر مدیریت این است که حتی در مواقعی که منابع محدود است با اولویت بندی و مشارکت کار را پیش ببرد.