۰ نفر

صدور مجوز ساخت مجتمع تجاری در شمال پایتخت متوقف شد

۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۲۸
کد خبر: 280289
صدور مجوز ساخت مجتمع تجاری در شمال پایتخت متوقف شد

شهردار منطقه یک تهران گفت: صدور مجوز ساخت مجتمع تجاری در این منطقه متوقف شد تا شمیران بیش از پیش دچار تخریب و نابسامانی نشود.

به گزارش اقتصادآنلاین، حبیب اله تاجیک اسماعیلی در بیست و پنجمین همایش تهران امید دارد ، افزود: مجتمع های تجاری (در دوره گذشته) بدون توجه به پیوست های اجتماعی و مطالبات محلی احداث شده و اکنون به معضل های ترافیکی تبدیل شده اند. 

وی اظهارداشت: مجتمع های تجاری متعددی در شهر تهران در حال ساخت یا فعالیت است که زندگی ساکنان مناطق همجوار را دچار اختلال کرده اند و دیگر نمی توان با آن ها مقابله کرد اما می توان از ادامه این روند جلوگیری کرد. شهردار منطقه یک اضافه کرد: هدف مدیریت شهری در منطقه یک آرام سازی منطقه است و تلاش می شود در حد مقدورات و قوانین از تخریب بیشتر این منطقه جلوگیری شود. 

وی ساخت پارکینگ های طبقاتی را یکی از راهکارهای پر سود سرمایه گذاری در این منطقه دانست و گفت: با توجه به قیمت بالای پارکینگ در این منطقه سرمایه گذاری برای ساخت پارکینگ های طبقاتی می تواند هم برای سازنده منفعت بالایی داشته باشد و هم مشکلات ترافیکی منطقه را حل کند اما متاسفانه سرمایه گذاران و مشارکت کنندگان در این زمینه توجیه نیستند. 

تاجیک اسماعیلی صدور مجوز های ساختمانی را تابع مصوبه ها و دستورالعمل های ابلاغی شهرداری تهران دانست و افزود: شهرداری موظف است براساس قانون برای متقاضیان ساخت مجوز صادر کند اما صدور مجوزها می تواند بهینه شود؛ بدین صورت که با کاهش سطح اشغال تعداد طبقات افزایش یابد تا از تخریب شمیران نیز جلوگیری شود. 

وی اظهارداشت: توسعه خط مترو و اتصال آن به تجریش و ادامه آن تا میدان ولیعصر (عج)را از دیگر راهکار های ساماندهی ترافیکی محله است که در برنامه های اجرایی قرار دارد.