۰ نفر

کاهش درآمد شهردای به خاطر کم شدن تخلفات است

۱۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۵۸
کد خبر: 275488
کاهش درآمد شهردای به خاطر کم شدن تخلفات است

محسن هاشمی در واکنش به اعتراضات و دیون عقب مانده پیمانکاران شهرداری به بحران مالی در شهرداری اشاره کرد و گفت: چون قرار است برای درآمدزایی دیگر تخلف نشود در نتیجه میزان درآمد شهرداری کم شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، پیمانکاران شهرداری تهران تقریبا هر هفته به علت عدم پرداخت دیونشان، روبه‌روی شورای شهر تجمع برگزار کرده و از شورای شهر تقاضای حمایت کرده و از بی‌تفاوتی شورا گلایه می‌کنند.

محسن هاشمی (رئیس شورای شهر تهران) در واکنش به اعتراضات پیمانکاران و راهکار شورای شهر در این رابطه گفت: تجمعات آنها در مقابل شورای شهر به علت دیونی است که از شهرداری دارند و با شورای شهر کاری نداشته و روی سخنشان با شهرداری است.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آ‌نها در شعارهایشان از بی‌تفاوتی شورا گلایه می‌کنند، ادامه داد: اکثر تظاهرات‌ها به این علت است که دفتر آقای شهردار کنار ساختمان شورای شهر است. البته ما نیز در شورا مدام از آنها حمایت می‌کنیم و با آن‌ها ملاقات و جلسه داریم.

وی، دلیل بحران را نبود منابع مالی دانسته و ادامه داد: مساله اصلی این است که منابع مالی کافی وجود ندارد و پول کم است. مشکل اصلی پول است و باید تامین شود. چون قرار است برای درآمدزایی دیگر تخلف نشود در نتیجه میزان درآمد شهرداری کم شده است.

هاشمی در واکنش به این سوال که با توجه به محدودیت منابع مالی دولت و شهرداری تهران و آیا دولت زیر بار پرداخت تعهداتش به شهرداری خواهد رفت؟ گفت: مذاکرات در این زمینه ادامه دارد.

رئیس شورای شهر به شوخی ادامه داد: دولت تعهداتش را می‌دهد و دلیلی برای عدم پرداخت آنها ندارد، حتی اگر شده به روز طلب‌مان را از دولت می‌گیریم. هر جور شده باید پول‌ها را از دولت بگیریم.

لازم به ذکر است پیش از این قالیباف (شهردار سابق) مطالبات شهرداری از دولت را 16 هزار و 138 میلیارد تومان اعلام کرده بود که دولت برای  پرداخت 8838 میلیارد تومان آن مجاز و برای پرداخت بقیه مکلف است. همچنین با وجود وعده‌های رئیس جمهور به مدیریت شهری، دولت هنوز تعهدات خود در خصوص یارانه بلیت مترو و اتوبوس را نیز  به شهرداری پرداخت نکرده است.