۰ نفر

بررسی مفاد قرارداد ساخت 630واگن متروی تهران با حضور شرکت چینی

۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۲۵
کد خبر: 275281
بررسی مفاد قرارداد ساخت 630واگن متروی تهران با حضور شرکت چینی

مدیرکل دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری سازمان شهرداری‌ها از بررسی مفاد قرارداد ساخت 630 دستگاه واگن مترو برای تهران خبر داد و گفت: با شفاف‌سازی مفاد این قرارداد تا دو هفته آتی قرارداد نهایی برای امضاء و در نهایت آغاز پروسه ساخت آماده خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مناقصه واگذاری ساخت 630 دستگاه واگن مترو برای تهران در اسفندماه سال 96 نهایی شد که طبق آن یک شرکت چینی به همراه شریک ایرانی برنده نهایی این مناقصه شدند و مفاد این قرارداد با حضور این شرکت‌ها و مدیرکل دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور مورد بررسی و توافق قرار گرفت.

حسین رجب صلاحی- مدیرکل دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور  با بیان اینکه پروژه ۲۰۰۰دستگاه واگن مترو مصوب شورای اقتصاد گفت: از این ۲۰۰۰ دستگاه واگن مترو ، ۱۰۵۰ دستگاه برای تهران است که در فاز اول برای تهران ۶۳۰دستگاه را در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: پس از برگزاری مناقصه، سازندگان نهایی این ۶۳۰دستگاه واگن متروی تهران شرکت CRC چین و واگن سازی تهران انتخاب شدند و چون می بایست این قرارداد از محل فایناس تأمین شود، شرکت نورینکو چین نیز مسئولیت تأمین فایناس این قرارداد را برعهده گرفت.

مدیرکل دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به اینکه بایستی در این قرار داد به ۵۵ درصد تولید داخل برسیم، گفت: در جلساتی که با شرکت CRC چین برگزار می‌کنیم قصد شفاف سازی مفاد این قرارداد را داریم و اگر مشکل خاصی نباشد تا دو هفته آتی قرارداد نهایی برای امضاء و در نهایت آغاز پروسه ساخت آماده خواهد شد.