۰ نفر

آلوده‌ترین مناطق تهران کدامند؟

۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۵۴
کد خبر: 274296
آلوده‌ترین مناطق تهران کدامند؟

معاون عمرانی استانداری تهران از جایگزینی بیش از 200 هزار خودروی دیزلی از سطح جاده‌ها و شهرهای کشور ظرف مدت سه سال آینده خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، احمد تواهن در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران، گفت: عدم همکاری دستگاه‌ها در موضوع کنترل و دفع اثرات آلودگی زیست محیطی شریک شدن در توسعه این آثار مخرب است. مسائل آلودگی هوا نسل‌ها را تهدید می‌کند. لذا همه باید در این بخش عملکردی جدی داشته باشیم.

وی با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص عدم ارائه برنامه‌های لازم برای شناسایی و مهار اثرات سوء گرد و غبار از سوی دستگاه‌های ذیربط تاکید کرد: آلودگی محیط زیست همه افراد را در مواجهه با خطر قرار خواهد داد و برای اجرای مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران نیاز به ابلاغ استانداری وجود ندارد. به این ترتیب تا دو هفته آینده همه دستگاه‌ها فرصت دارند گزارش خود را در خصوص برنامه‌ها و شناسایی و مهار گرد و غبار ارائه دهند.

معاون عمرانی استانداری تهران در ادامه به طرح جایگزینی خودروهای دیزل فرسوده اشاره کرد و افزود: دستورالعمل اجرای این طرح از سوی هیات دولت ابلاغ شده و مقرر شده ظرف سه سال بیش از 200 هزار خودروی دیزلی از سطح جاده‌ها و شهرهای کشور جمع‌آوری و نوسازی شوند.

در ادامه این جلسه موضوع ضرورت ایجاد کمربندی برای خودروهای عبوری از تهران مطرح شد که در جریان بررسی این موضوع سرهنگ عابدی جانشین پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه بخش زیادی از خودروهای عبوری از تهران از اتوبان آزادگان استفاده می‌کنند، افزود: سال گذشته دو میلیون و 800 هزار وسیله نقلیه فاقد معاینه فنی شناسایی شد و 7000 خودرو به تعمیرگاه‌ها اعزام شدند و برخوردهای اثرگذاری با وسایل نقلیه سنگین و فرسوده انجام شد.

وی ادامه داد: بزرگراه آزادگان از پل شهید کاظمی تا سعیدی را می‌توان بدترین نقطه آلودگی هوا در شهر تهران دانست و رینگ اطراف تهران آزاد است و نیاز به کمربندی برای خودروهای عبوری قطعی است تا به این ترتیب این خودروها وارد تهران نشوند.