۰ نفر

کنترل و پایش حریم تهران با "هلی شات" و تصاویر ماهواره‌ای

۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۰۰
کد خبر: 273575
کنترل و پایش حریم تهران با "هلی شات" و تصاویر ماهواره‌ای

معاون نظارت اداره کل حریم شهرداری تهران از کنترل هوشمند حریم پایتخت خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، حمید اسدبیگی با اشاره به آخرین وضعیت حریم پایتخت، گفت: حریم ، موضوعی ملی و در عین حال فرا بخشی است که دارای ساختار و قوانین متعدد می باشد که بعضا در قسمتهایی با هم پوشانی دارند .

وی با بیان اینکه با این حال تعامل در سطح بالا در میان دستگاه های دخیل در حریم در حال انجام است و امیدواریم ظرف چند ماه آینده موضوع حریم تعیین تکلیف شود، گفت: برای صیانت از شهر تهران باید تنوع مدیریتی پایان یابد تا با ایجاد وحدت و یکپارچگی نظم و انضباط فراهم شود و تخلفات کاهش یابد. هر چند که با کشیک بندی برای مناطق و نواحی در حریم توانستیم مشکل ساخت و ساز در حریم را مهار کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات حریم پایتخت نخاله ریزی ساختمانی است، گفت: بر اساس قوانین شهرداری مسئولیتی در این خصوص خارج از محدوده شهر را ندارد و تنها می‌تواند به سایر سازمان‌ها  همکاری نماید که در این ارتباط نیز علیرغم مشکلات متعددی که در حوزه های مختلف داریم، کماکان مناطق نسبت به نخاله برداری اقدام می نماییم و در حال انجام رایزنی برای ایجاد یک برنامه واحد با سایر سازمانهای مرتبط هستیم .

معاون نظارت اداره کل حریم شهرداری تهران با بیان اینکه برای کنترل عدم ورود مصالح به حریم  نظارت تصویری را در دستور کار قرار دادیم، گفت: دوربین‌های کنترلی و نظارتی در مبادی ورودی و خروجی نصب می شود چرا که معتقدیم زمانی می‌توانیم این موضوع را مدیریت کنیم که مانع از ورود مصالح و بروز تخلف در عرصه‌های پرخطر شویم.

وی با بیان اینکه برای کنترل حریم نیازمند رصد و کنترل هوشمند هستیم، گفت: 35 دوربین در مناطق مختلف حریم و مبادی ورودی پیش بینی شده است، همچنین در قسمت‌هایی از حریم که به علت صعب العبور بودن امکان پایش پیاده ممکن نیست و یا زمانبر می باشد از هلی شات استفاده می کنیم .

اسدبیگی با بیان اینکه پایش ماهواره‌ای حریم در دستور کار قرار دارد، گفت: در بازه‌های زمانی خاص تصاویر ماهواره‌ای جدید حریم را با تصاویر قبلی مقایسه می‌کنیم و در صورت تعارض نسبت به رفع و تعیین تکلیف  آنها اقدام می‌کنیم.