۰ نفر

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران:

لزوم هماهنگی باوزارت خارجه برای مبارزه با سفید بالک‌های درختان سفارتخانه‌ها

۱ خرداد ۱۳۹۷، ۹:۴۹
کد خبر: 273331
لزوم هماهنگی باوزارت خارجه برای مبارزه با سفید بالک‌های درختان سفارتخانه‌ها

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به چالش سفید بالک ها در سفارت خانه هایی مانند روسیه و انگلیس درخواست کرد هماهنگی های لازم برای ورود و مبارزه با این آفت انجام شود .

 اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ؛ زهراصدراعظم نوری در جریان شصت و پنجمین جلسه شورا درباره  مبارزه با سفیدبالک‌ها در محدوده سفارت‌خانه‌ها گفت: چند سال است که با نزدیک شدن به فصول گرم سال شهر تهران میزبان میهمان ناخوانده است به نام سفید بالک یا عسلک گلخانه که مشکلات زیادی را با خود به همراه داشته است.

وی ادامه داد: این آفت که عموما در فصل زمستان برروی خاک یا درختان به شکل غیرفعال قرار دارد با افزایش درجه حرارت به صورت یک بحران گریبان برخی از نقاط شهر را می گیرد. در این میان ۳۸۸ نقطه شناسایی شده و بعضی نقاط نظیر مناطق ۶، ۱۱ و ۱۲ به دلیل تراکم گیاهان مطلوب برای رشد و تکثیر این گونه، به عنوان کانون شیوع و تراکم سفید بالک شناخته شده اند. هر چند مطالعات و تحقیقات گسترده ای به این منظور انجام شده است ولیکن حل این معضل شهری بی تردید مستلزم عزم جدی و همه جانبه خواهد بود.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان این که سال گذشته شهرداری تهران با محوریت سازمان بوستان ها و فضای سبز با اتخاذ تدابیر ۸ گانه مدیریتی در حوزه های قانونی، زراعی، فیزیکی، مکانیکی، اکولوژیکی، بیولوژیکی، شیمیایی و در نهایت فرهنگی در شهر تهران به ویژه در کانون های بحرانی سه منطقه صدرالذکر گام های موثری برای این منظور برداشته است گفت : به دلیل مرکزیت این مناطق بسیاری از مراکز اداری، تجاری، سازمان ها و ارگان های دولتی در این محدوده قرار دارند و بعضا فضای سبز قابل توجهی را به خود اختصاص داده اند که سازمان بوستان ها به عنوان متولی مبارزه با سفید بالک ها رأسا اقدام به دریافت مجوزهای قانونی جهت ورود به این مراکز و بررسی و صدور دستورالعمل می کند.

وی اضافه کرد:  این میان به منظور ورود به برخی از مراکز نظیر سفارت خانه ها مانند سفارت خانه های روسیه و انگلیس  کنسولگری ها و کارگزاری های کشورهای خارجی، ساز و کار قانونی موثری وجود ندارد و از سویی نادیده گرفتن این مراکز به دلیل اختصاص سطح قابل توجهی از فضای سبز به خود، قابل اغماض نیست و عملا اقدام هماهنگ مبارزه با آفت را دچار چالش میکند.

زهرا صدر اعظم نوری -رییس کمیسیون سلامت تاکید کرد: در جهت انجام مدیریت هدفمند و فراگیر با تمرکز بر کلیه نقاط بحرانی شناسایی شده، از اداره کل روابط عمومی امور بین الملل شهرداری تهران انتظار می رود جهت هماهنگی و دریافت مجوز ورود، بررسی و صدور دستور العمل و نظارت بر روند مبارزه با سفید بالک، به باغ سفارت از طریق مجرای وزارت امور خارجه و نهادهای ذیربط اقدام کند.