۰ نفر

رئیس کمیسیون معماری شورای شهر تهران:

زیرساخت‌های پیاده‌راه سازی در تهران باید ایجاد شود

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۵۵
کد خبر: 270308
زیرساخت‌های پیاده‌راه سازی در تهران باید ایجاد شود

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: رویکرد مدیریت شهری این است که به سمت نهضت پیاده‌راه‌سازی به منظور آرام‌بخشی مناطق مرکزی تهران پیش برود و تنها راهی که وجود دارد تا شهر تهران از شرایط ماشین‌محور خارج شود، ایجاد پیاده‌راه در مراکز شهر تهران است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمد سالاری درباره پروژه‌های پیاده‌راه‌سازی در شهر تهران اظهار داشت: ما در برنامه پنج ساله و سالانه شهر تهران موضوع پیاده‌راه محور کردن بخشی از معابر و میادین را در دستورکار داریم. 

وی افزود: رویکرد مدیریت شهری این است که به سمت نهضت پیاده‌راه‌سازی به منظور آرام‌بخشی مناطق مرکزی تهران پیش برود و تنها راهی که وجود دارد تا شهر تهران از ماشین‌محور خارج شود، ایجاد پیاده‌راه در مراکز شهر تهران است. 

سالاری افزود: برای رسیدن به همین هدف، مجموعه‌ای از تمهیدات و زیرساخت‌ها باید فراهم شود، از جمله اینکه در حوزه حمل و نقل عمومی، ریلی و نوسازی ناوگان حمل و نقل باید اقدامات اساسی صورت بگیرد تا مردم برای تردد در محدوده‌های شهر گزینه‌های مختلف حمل و نقل عمومی را در دسترس داشته باشند. 

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران اظهار داشت: در صورتی که زیرساخت‌ها مهیا شوند می‌توانیم به راحتی به سمت پیاده‌راه محور کردن و کاهش ورود اتومبیل در مرکز تهران پیش برویم، ولی تا زمانی که این چرخه کامل نشده باشد و زیرساخت‌ها مهیا نباشد، نمی‌توانیم این هدف را محقق کنیم.