۰ نفر

افتتاح غرفه شهرداری تهران در نمایشگاه کتاب

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۵۵
کد خبر: 268850
افتتاح غرفه شهرداری تهران در نمایشگاه کتاب

مراسم افتتاحیه ى غرفه شهردارى تهران در سى و یکمین نمایشگاه کتاب با حضور ولى الله شجاع پوریان معاون امور اجتماعى و فرهنگى شهردارى، اکبر نعمتى مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعى و ابوالفضل رفیع مدیرکل فرهنگى شهردارى تهران برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، شجاع پوریان ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت ولى عصر(عج)، این عید را، جشنى بى نظیر براى همه ى آحاد بشر خواند و گفت:

عشق به ایجاد جهانى عارى از ظلم و ستم و ناهنجارى، جهانى که پر از عدل و داد و نیکى، تکریم حرمت انسانى و شرایط خوب زندگى براى همگان باشد، یک میل فطرى و درونى در وجود همه ى انسان هاست، این باور در اندیشه اسلامى و به ویژه شیعى در بهترین شیوه اش یعنى باور به حضور و ظهور یک منجى براى عالم بشریت ترسیم شده است. این روز ارزشمند را که با شهادت استاد گرانقدر مرتضى مطهرى و روز معلم مصادف شده است گرامى مى داریم.

وى افزود : از تمامى عزیزانى که در بخش هاى مختلف، زمینه ى ظهور پرفروغ شهردارى تهران را در سى و یکمین نمایشگاه کتاب تهران فراهم آوردند قدردانى میکنم.

وى اظهار داشت: ادارات کل و سازمان هاى زیرمجموعه ى معاونت اجتماعى شهردارى تهران در کنار استفاده از ظرفیت هاى مختلف مناطق ٢٢گانه و سمن هاى سطح شهر، در زمینه ى فرهنگى و اجتماعى در این نمایشگاه حضور یافته اند، امید آنکه شهروندان تهرانى از امکاناتى که در این رخداد بى نظیر در جمهورى اسلامى فراهم شده استفاده کنند.

اکبر نعمتى گفت: در سى و یکمین نمایشگاه کتاب تهران، سازمان خدمات اجتماعى فعالیت هایى در حوزه معاونت هاى رفاه، کارآفرینى و حمایت هاى اجتماعى انجام میدهد. در حوزه ى توانمندسازى و کارآفرینى، آموزش مهارت فنى و برگزارى پنل هاى تخصصى در خصوص راه اندازى کسب و کار، حضور شرکت هاى دانش بنیان، نمایشگاه دست آفرین، معرفى طرح ساماندهى کارگران فصلى و ساختمانى اجرا میشود.

در حوزه حمایت هاى اجتماعى و با توجه به اهمیت بحث پیشگیرى از آسیب اجتماعى و لزوم ارتقا آگاهى و فرهنگ سازى شهروندان درخصوص پیشگیرى از تکدى، نحوه ارتباط موثر با کودکان کار و چگونگى مواجهه شهروندان با آنها، نقش و وظایف خانواده در قبال فرد معتاد، توانمندسازى اجتماعى و بازگرداندن شخص به چرخه ى جامعه، از ابزار هنر در قالب پرفورمنس و پانتومیم استفاده کرده ایم.

وى تصریح کرد: همچنین به منظور ترویج فرهنگ کتاب خوانى و استفاده از خدمات فرهنگى و ورزشى نمایشگاه، هرروز تعدادى از کودکان کار و خیابان را از مراکز پرتو به نمایشگاه مى آوریم.

اکبر نعمتى در خصوص حوزه ى رفاه و مشارکت هاى اجتماعى گفت: در راستاى ترویج فرهنگ مسئولیت پذیرى سازمانى و ارتقا مشارکت اجتماعى با برگزارى پنل هاى تخصصى با موضوعیت مسئولیت اجتماعى، کار داوطلبانه، کودکان و کار خیر، برگزارى مسابقه پیامکى با موضوع "مسئولیت اجتماعى ناشرین چیست؟"  و نشست با اهالى صنعت نشر در همین راستا فعالیت میکنیم.