۰ نفر

خبر خوب برای اهالی منطقه۱۸ پایتخت؛

تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای تسریع در ساماندهی اراضی رود دره کن

۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۵۲
کد خبر: 266580
تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای تسریع در ساماندهی اراضی رود دره کن

با حضور معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران و قائم مقام معاونت شهرسازی و معماری روند اجرای عملیات ساماندهی اراضی رود دره کن ( تاکا ) مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، در جریان این بازدید میدانی و چندین ساعته که تورج فرهادی قائم مقام معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران ، تنی چند از مدیران ، مشاورین منطقه و حوزه های مذکور حضور داشتند ، گزارش مبسوطی از روند اجرای عملیات این پروژه عظیم ساماندهی و همچنین معضلات فرا روی آن به استماع معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران رسانیده شد.

فیاض شهردار منطقه در حاشیه این بازدید طی سخنانی اظهار داشت : مدیریت شهری منطقه همواره بر آن بوده تا برای حفظ محیط زیست و سلامت شهروندان با صنایع آلاینده و مزاحم در بافت مسکونی مقابله نماید و احداث این پروژه بزرگ تفریحی با وسعتی حدود 417 هکتار در محل معادن شن و ماسه خلیج فارس که فعالیت چندین ساله آن مدتها زندگی روزمره شهروندان را دچار مخاطره کرده نیز در همین راستا می باشد ، اما برای تحقق رویکردها و اهدافش منافع مالکین صنایع را نیز نادیده نگرفته و در ازای تعامل آنها تسهیلات قابل توجهی را ارائه داده است .

به گفته این مقام مسئول ، نمونه مشابه تدابیر مدیریت شهری را نیز در صنایع ریخته گری ایرفو می توان مشاهده کرد که پس از انتقال کوره های ریخته گری به خارج از بافت مسکونی ، مقرر شد تا بخش باقیمانده نیز در اسرع وقت منتقل و تمهیداتی نیز با در نظر گرفتن منافع مالکین ، مدیریت شهری و شهروندان به جهت احداث مجموعه ای چند منظوره در محل این شرکت اتخاذ گردیده است.

وی در ادامه سخنان خویش به موضوع سست شدن بستر خاک دیواره غربی حائل به رودخانه که احتمال شکستگی نیز دارد و تشکیل کار گروهی کارشناسی متشکل از نمایندگان معاونت های فنی و عمرانی ، شهرسازی و معماری ، سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری تهران و حوزه ها و دوائر ذیربط در منطقه اشاره کرد که موارد یادشده طی دستوراتی از سوی معاون امور مناطق شهرداری تهران در دستور کار مراجع ذی صلاح قرار گرفت.

گفتنی است  معاون هماهنگی و امور مناطق و قائم مقام معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در پایان این بازدید طی نشستی به اتخاذ تدابیری پیرامون تسریع در اجرای عملیات ساماندهی اراضی رود دره کن ( تاکا ) پرداختند.