۰ نفر

رییس شورای شهر تهران:

۷گزینه شهرداری باید براساس برنامه پنج‌ساله سوم برنامه‌هایشان را ارائه دهند/نظام باید به شهردار نظر مثبت داشته باشد

۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۵۱
کد خبر: 266578
۷گزینه شهرداری باید براساس برنامه پنج‌ساله سوم برنامه‌هایشان را ارائه دهند/نظام باید به شهردار نظر مثبت داشته باشد

رییس شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت: امروز اعضای شورا از کاندیداهای مورد نظر خود دفاع و خصوصیات،کارایی و برنامه‌هایشان را اعلام کردند.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در انتهای جلسه در جمع خبرنگاران حاضر شد و اشاره به انتخاب هفت نفر به عنوان کاندیدای نهایی برای شهرداری تهران گفت: این هفت نفر باید در صحن حضور پیدا کنند و حدود دو هفته وقت دارند تا برنامه‌هایشان را آماده کنند و پس از آن دوباره رای‌گیری مجدد صورت گرفته و دو نفر به عنوان کاندیدای نهایی انتخاب خواهند شد.

وی ادامه داد: این دو نفر در جلسات هم‌اندیشی با اعضا شرکت خواهند کرد و دو روز بعد از آن مجددا رای‌گیری شده و شهردار نهایی انتخاب خواهد شد.

رئیس شورای شهر در رابطه با معیارهای انتخاب این هفت گزینه خاطرنشان کرد: معیارها کارآیی بوده و نکته بعدی و مهم این بود که شهرداری انتخاب شود که مسوولین نظام حداقل نظر منفی نداشته باشند و در نهایت شهرداری باشد که بتواند انسجام شورا و شهرداری را با هم حفظ کرده و رابطه مناسبی با شورا برقرار کنند.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر این نکته که برنامه‌های گزینه‌های مطرح شده دارای اهمیت است افزود: این هفت نفر باید براساس برنامه پنج ساله سوم توسعه تهران برنامه خود را تنظیم کنند. اعضا برای گرفتن برنامه بسیار جدی هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است اعضای شورا این هفت نفر را تغییر داده و به گزینه‌هایی همچون آقای عارف و هاشمی برگردند، گفت: نمی‌توانم در این رابطه اظهارنظر قطعی کنم همواره احتمالاتی وجود دارد و اتفاقات زیادی ممکن است بیفتد.

محسن هاشمی با بیان اینکه این گزینه‌ها مورد احترام اعضای شورای شهر هستند، افزود: هر هفت نفر مورد احترام هستند و به آنها مساوی نگاه می‌شود تا زمانی که برنامه‌های خود را ارائه دهند.

وی در رابطه با مطرح نشدن اسمش در بین هفت کاندیداها گفت: در هر صورت در جلسه هم‌اندیشی و در رای‌گیری مخفی مشخص شده بود که اکثریت اعضا اصرار دارند که من به خاطر همبستگی در شورای شهر بمانم با این حال برخی از آنها اصرار داشتند که دوباره رای‌گیری در صحن انجام شده و اسم من در کاندیداها بیاید اما نتیجه برای من مشخص بود.

رئیس شورا در رابطه با عدم اعلام تعداد آرا و تناقض آن با اصل شفافیت تصریح کرد: این نظر اعضای شورا بود و از آنجایی که اعلام اسامی ممکن بود برای برخی از کاندیداها وجهه مناسبی نداشته باشد تعداد آرا اعلام نشد.

رئیس شورا در واکنش به این سوال که در جلسه هم‌اندیشی صبح چه اتفاقاتی رخ داد و آیا حاشیه‌های مطرح شده از جمله اینکه برخی از اعضا جلسه را ترک کردند صحت دارد یا خیر، افزود: هیچ اتفاقی در جلسه صبح نیفتاده و کسی جلسه را ترک نکرد. بالاخره همیشه پیش می‌آید برخی اعضا برای امر خیر یا دستشویی از جلسه بیرون برود و سوءتفاهم شده است.

هاشمی در پاسخ به این سوال که صبح امروز نگاه‌ها در مورد انتخاب وی مثبت بود خاطرنشان کرد: از ابتدا معلوم بود که من جزو هفت نفر نیستم و من برای اینکه خبرنگاران راضی شوند و برای مردم شفاف شود اجازه دادم که رای‌گیری در صحن هم صورت گیرد.

رئیس شورا در پاسخ به این سوال که آیا این هفت نفر قادر هستند از پس تهران برآمده و مشکلات تهران را حل کنند، گفت: در بین این هفت نفر افراد تاثیرگذار و استانداران سابق هم وجود دارند. برخی همین الان در شهرداری مشغولند در نتیجه به نظر می‌رسد بخشی از آنها می‌توانند مشکلات تهران را حل کنند و این بستگی به تیمی که معرفی می‌شود هم دارد و بخش عمده‌ای از افراد حاضر در لیست به نظر می‌رسد که نظر منفی‌ای نسبت بهشان در حاکمیت وجود ندارد.

وی ادامه داد: همه افرادی که در لیست حضور دارند شخصا اعلام آمادگی کردند البته من اعلام آمادگی نکرده بودم اما اصرار کردند اسم من باقی بماند تا برای همه روشن شود.

او در واکنش به اظهارات خود در جلسه قبلی شورا گفت: من نگفتم تمایل دارم بلکه اعلام کردم که در این زمینه توانایی‌هایی دارم و هر فردی باید توانایی‌های خود را اعلام کند.

وی در رابطه با تغییر این لیست گفت: امیدوار هستم که لیست تغییر کند اما حالا هر اتفاق ممکن است