۰ نفر

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین خبر داد:

وجود ۲هزار ساختمان بسیار پرخطر در تهران/ اجرای طرح مانیتورینگ ارسال پیام آتش‌سوزی به آتش‌نشان‌ها؛ تا چند ماه آینده

۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۲۷
کد خبر: 265826
وجود ۲هزار ساختمان بسیار پرخطر در تهران/ اجرای طرح مانیتورینگ ارسال پیام آتش‌سوزی به آتش‌نشان‌ها؛ تا چند ماه آینده

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران از اجرای طرح مانیتورینگ ارسال پیام آتش‌سوزی به آتش‌نشان‌ها تا چندماه آینده خبر داد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ مهدی داوری دولت آبادی در رابطه با برنامه این سازمان برای ساختمان‌های ناایمن تهران به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: سال گذشته طی بازدیدهایی که از ساختمان‌های نا ایمن داشتیم حدود 21 هزار و 700 ساختمان را شناسایی کردیم که البته به این معنی  نیست که همه این ساختمان‌ها در شرایط پرخطر و بسیار ناایمن به سر می‌برند.

وی ادامه داد: امسال بنا داریم که تا 25 هزار بازدید از ساختمان‌های ناایمن داشته باشیم اما با توجه به اطلاعاتی که داریم حدود دو هزار ساختمان میزان خطر‌ و ناایمنی بالاتری نسبت به سایرین دارند. برنامه داریم که حتما این ساختمان‌ها بازدید شوند و حداقل ما گام‌هایی برای ایمن شدنشان برداریم.

او همچنین درباره پلمپ ساختمان‌های ناایمن نیز اظهار کرد: واقعا پلمپ آخرین اقدام سازمان آتش‌نشانی است که خودمان تمایلی نداریم که همه ساختمان‌های ناایمن پلمپ شوند ما ترجیح می‌دهیم اقدامات اصلاحی اتفاق بیفتد حتی اگر حداقلی باشند، یعنی قدم‌هایی برای ایمنی ساختمان‌ها برداشته شود و آن مسیر را کامل تر طی کنیم اما در سال گذشته 8 ساختمان تجاری پلمپ شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه بعد از عید هنوز پلمپی نداشتیم اضافه کرد: ولی اقدامات و اخطارها شروع شده است، پیش بینی کردیم که در  4، 5 ماه آینده همه ساختمان‌های ناایمن بازدید شوند.

او با اشاره به اجرایی شدن طرح  مانتورینگ ارسال پیام آتش‌سوزی به سازمان آتش‌نشانی گفت: در حال حاضر به اجرای این طرح نزدیک می‌شویم یعنی سازمان مصمم است طرحی که خیلی از ساختمان‌هایی که در شهر دارای حساسیت زیاد هستند می‌توانند به سیستمی تجهیز شوند که به مراکز آتش نشانی متصل شوند و به محض عمل کردن سیستم‌های اعلام کننده حریق و هشدار دهنده‌ها مستقیما آتش نشانی مطلع شوند و دیگر نقش واسطه‌ای شهروندان از میان می‌رود.

او تاکید کرد: در بانک اطلاعاتی که داریم سریعا نیروهای آتش‌نشانی اعزام می‌شوند و ما می‌دانیم که سرعت داشتن در کشف حادثه و اعزام نیروها می‌تواند در کاهش خسارات نقش موثری داشته باشد.

داوری دولت‌آبادی اضافه کرد: برای تعدادی از ساختمان‌های شهرداری تهران که البته هنوز تعداد معلوم نیست این بسته به مشارکت شهروندان اجرایی خواهد شد چون خود مردم هم باید با توجه به زیرساختی که لازم دارد هزینه بدهند.

داوری دولت‌آبادی در پاسخ به این پرسش که آیا همه شهروندان باید ساختمان‌های خود مجهز به سیستم کنند یا خیر، گفت: طرح مانیتورینگ لازم نیست برای همه ساختمان‌های شهر اجرا شود. ساختمان‌هایی که به لحاظ اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی می‌توانند دارای اهمیت خاص باشند این طرح می‌تواند در آن‌ها اجرا شود البته الزام برای ساختمان‌های بلند مرتبه صددرصد وجود دارد. یکی از توصیه‌های ما این است که این ساختمان‌ها در این طرح قرار بگیرند.