۰ نفر

شهردار منطقه ۱۶ خبر داد:

پیوندجنوب به مرکز تهران با احداث تونل زیر زمینی

۳۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۷:۱۸
کد خبر: 265593
پیوندجنوب به مرکز تهران با احداث تونل زیر زمینی

شهردار منطقه ۱۶ گفت: با احداث تونل زیرزمینی وحدت اسلامی به میدان بهمن، ضمن اینکه مناطق جنوبی را به مناطق مرکزی شهر پیوند می زنیم، چندین گره ترافیکی منطقه هم برطرف می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، هادی زبده،  با بیان اینکه یک چهارم از سطح منطقه ۱۶ را املاک درشت دانه تشکیل می دهند، گفت: این در حالی است که ۱۰ درصد از منطقه را بافت فرسوده تشکیل می دهد و به این میزان باید اِشغال ۱۵ هکتار از منطقه توسط ایستگاه راه آهن را نیز اضافه کرد.

وی با بیان اینکه این اقدام موجب نارضایتی شهروندان شده است، عنوان کرد: موضوع ساماندهی راه آهن در طرح تفصیلی هم تایید شده و طرحی است که به امضای مسئولان وزارت راه و شهرسازی رسیده اما از سوی همان نهاد به جد پیگیری نمی شود.

زبده با تاکید بر اینکه تلاش ما این است که در جنوب تهران افق توسعه را تعریف کنیم، گفت: پیش بینی کردیم تا با احداث تونل زیرزمینی وحدت اسلامی به میدان بهمن، ضمن اینکه مناطق جنوبی را به مناطق مرکزی شهر پیوند می زنیم، چندین گره ترافیکی منطقه را برطرف کنیم.

وی در ادامه به فعالیت بازار بلورفروشان شوش پرداخت و تصریح کرد: وجود چنین فضایی برای منطقه فرصت است، با این وجود در این بخش با کمبود پارکینگ و نا به سامانی هایی چون سد معبر رو به رو هستیم که امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده تا حدی از بار مشکلات در سال جدید کاسته شود.

شهردار منطقه ١۶ با انتقاد از این موضوع که تعداد قابل توجهی از ورزشکاران و اندیشمندان کشور به این منطقه از شهر تعلق دارند و امروز نام و نشانی از این افراد در این محدوده نیست، عنوان کرد: به دلیل برخی مشکلات و کمبودها، بخش قابل توجهی از جمعیت منطقه ١۶ از آن مهاجرت کرده اند و موقعیت این منطقه مانند گذشته نیست.

زبده از بازآفرینی هویت محله ای نازی آباد خبر داد و گفت: در گذشته اقداماتی در این محله انجام شد که با نارضایتی مردم مواجه بود، به همین دلیل طرح بازآفرینی محله با رویکرد جدید را به تازگی مطرح کردیم.