۰ نفر

برخورد با اصناف خطرناک شمال تهران

۲۵ فروردین ۱۳۹۷، ۱۸:۰۴
کد خبر: 264225
برخورد با اصناف خطرناک شمال تهران

برخورد با اصناف خطرناک شمال تهران در جلسه هم اندیشی ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم منطقه ۳ بررسی شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، به گفته عدالت امیرزاده معاون امور شهری و محیط زیست این منطقه، اصناف خطرناکی که نکات ایمنی را رعایت نکرده اند برابر مقررات به مراجع ذی صلاح ارجاع داده می شود مگر اینکه در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به ایمنی صنف خود با سازمان آتش نشانی اقدام کنند.

امیرزاده در ادامه به طرح مشارکتی شهرداری و اتاق اصناف ایران اشاره کرد و خاطرنشان کرد: طرح"نورپردازی مجتمع های تجاری و مراکز اداری منطقه ۳" پس از بررسی های لازم و برنامه ریزی های دقیق با مشارکت شهرداری و اتاق اصناف ایران  و جهت تغییر چهره شهر در مناسبت ها و اعیاد اجرایی می شود.

وی ادامه داد: با اجرای نورپردازی، نصب المان، الوان یا پارچه های رنگی در بعضی از اصناف منطقه در مناسبت ها و اعیاد، چهره شهر تغییر می کند.

امیرزاده ابراز داشت: املاک بدون استفاده که تبدیل به مخروبه شده اند یا کاربری انباری دارند و باعث بهم ریختگی چهره شهر می شوند نیز تعیین تکلیف می شوند.

معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۳ اظهار داشت: با توجه به وجود ۵۵ درصد از مراکز تجاری، اداری، خدماتی، رفاهی و درمانی در این منطقه باید با همفکری و هم اندیشی یکدیگر نسبت به ارائه خدمات بهینه به شهروندان اقدام کنیم.

حق و حقوق شهرداری باید در مورد خدماتی که به اصناف ارائه می شود برابر آنچه قانون معین و مشخص کرده ضابطه مند شود که این موارد شامل موضوعات: بازیافت، پسماند، سد معبر و زیبایی شهر است.

در جلسه هم اندیشی ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم در سطح منطقه ۳ که با حضور معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۳، مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، رییس اتاق اصناف ایران و روسای اتحادیه های مرتبط برگزار شد درخصوص زیباسازی مغازه ها، نظافت مراکز تجاری و اصناف، زمان تخلیه زباله و سد معبر بحث و گفتگو شد.

اتمام پروژه مذهبی، فرهنگی و ورزشی امامزاده قاضی الصابر(ع)

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۳ از اتمام و تحویل صحن اصلی پروژه مذهبی، فرهنگی و ورزشی امامزاده قاضی الصابر(ع) خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، امیرهوشنگ گل محمدی معاون فنی و عمران با اعلام این مطلب گفت: پروژه مذهبی، فرهنگی و ورزشی امامزاده قاضی الصابر(ع) در پنج طبقه به متراژ ۵۲۵۰ متر مربع احداث شده که شامل شبستان، دارالقرآن، بسیج، کتابخانه، سالن همایش، اتاق انتظار، پارکینگ، آشپزخانه و سالن ورزشی است.

وی ابراز داشت: شبستان این مجموعه در متراژی بالغ بر یکهزار و ۷۷۰ متر مربع ساخته شده و همچنین برای افزایش سرانه مطالعه مراجعه کنندگان نیز کتابخانه ای در این مکان پیش بینی شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۳ توضیحاتی درخصوص کتابخانه شبستان داد و افزود: بخشی از کتابهای این کتابخانه توسط فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه های الزهرا(س) و امام صادق(ع) اهداء شده و قسمت دیگری از کتابها شامل موضوعات اعتقادی، اخلاقی و آموزه های سیاسی است.

گل محمدی با بیان اینکه تاکنون ۹۵ درصد این پروژه اجرا شده ادامه داد: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که امام زادگان را قطب فرهنگی نامیدند و بدلیل فقر امکانات ورزشی، فرهنگی و مذهبی در ده ونک، مجموعه ای شامل امکانات مذهبی، فرهنگی و ورزشی جنب امامزاده قاضی الصابر(ع) در نظر گرفته شده است که طی ماه آتی عملیات اجرایی آن به پایان رسیده و قابل بهره برداری می باشد.