۰ نفر

تهرانگردی رایگان برای دهه شصتی‌ها

۴ فروردین ۱۳۹۷، ۱۳:۲۳
کد خبر: 260109
تهرانگردی رایگان برای دهه شصتی‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از برگزاری تورهای شمیران گردی و ری گردی همزمان با تعطیلات نوروز و اجرای تور تهران‌گردی «رایگان» با عنوان "نوروز نوستالژیک" برای دهه شصتی‌ها با اتوبوس دو طبقه گردشگری خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در تور شمیران‌گردی که حضور در آن با مراجعه به ۱۱ ایستگاه اطلاع‌رسانی شهرداری در سطح منطقه یک امکان پذیر است، از  باغ قلمستان، باغ فردوس، موزه سینما، موزه موسیقی، خانه موزه دکتر حسابی، باغ هنر ایرانی، موزه تماشاگه زمان و مجموعه سعدآباد دیدار می‌شود. تور شمیران‌گردی رایگان نیست، اما از فردا، پنجم فروردین تا روز دوازدهم این ماه تورهای رایگان ری‌گردی برگزار می‌شود که برای شرکت در این تور می‌توان از طریق تماس با شماره تلفن ۳۳۷۴۷۰۹۰ ثبت نام کرد.

تور تهرانگردی نوستالژیک نیز برای گروه‌های خاص سنی (دهه شصت) از تاریخ ۶ تا ۱۲ فروردین برنامه‌ریزی شده که بخشی از تاریخ و خاطرات نوروز در سایت‌های تاریخی و گردشگری تهران روایت می‌شود.

به گفته دلاور بزرگ نیا ـ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران ـ شرکت کنندگان در تورهای نوروز نوستالژیک با دیدار از جاذبه‌های تاریخی تهران قدیم از برنامه‌های خاطره‌گویی و نوروزخوانی نیز بهره‌مند می‌شوند.

برای شرکت در تور نوروز نوستالژیک می‌توان نام و نام خانوادگی را به شماره ۵۰۰۰۲۰۳۰۰۰۱۰۰ ارسال کنند تا امکان حضور در این تور فراهم شود.

بزرگ‌نیا در بازدیدی که از ستاد خدمات سفر شهرستان شمیرانات داشت نیز گفت: جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی در کنار آب هوای مناسب موجب شده شهرستان شمیرانات به یک منطقه گردشگری با ظرفیت بالا در جذب مسافران به ویژه در تعطیلات نوروز تبدیل شود. بخش رودبار قصران و لواسانات شهرستان شمیران به دلیل مجاورت و فاصله زمانی اندک با شهر تهران شرایطی را فراهم کرده که شهروندان اوقات استراحت و فراغت خود را در طبیعت این مناطق سپری کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران با بیان این که هرگونه آسیب و دست اندازی به طبیعت این مناطق به بهانه ایجاد تاسیسات گردشگری خسارتی غیرقابل جبران است، تاکید کرد: هیچ گونه مجوز گردشگری بدون آسیب شناسی از تهدیدات و خطرات زیست محیطی صادر نخواهد شد.

بزرگ‌نیا همچنین اظهار کرد: از تاسیس و راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی و اکوکمپ‌های کوهستانی در شهرستان شمیرانات حمایت و مساعدت قانونی می‌کنیم، با توجه به بازار هدف چند میلیونی شهر تهران قطعا هرگونه سرمایه‌گذاری در ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی صرفه اقتصادی خواهد داشت