۰ نفر

مدیرعامل سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران اعلام کرد:

افزایش سرانه فضای سبز در مناطق کم برخوردار شهر

۱۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۲۹
کد خبر: 257191
افزایش سرانه فضای سبز در مناطق کم برخوردار شهر

مدیرعامل سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به اینکه در برخی از مناطق شهر به دلیل بافت متراکم مسکونی سرانه‌های فضای سبز کمتر از نقاط دیگر است، ‌گفت: طبق دستور شهردار تهران افزایش سرانه فضای سبز در این مناطق در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین، علی محمد مختاری در "آیین کاشت درخت صلح و دوستی" که با حضور شهردار تهران، وزیر امور خارجه، سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف مقیم ایران و نماینده سازمان ملل در محله بوستان نوروز برگزار شد، گفت: درخت از گذشته با فرهنگ و تمدن ایرانی پیوندی دیرینه داشته است و بخشی از تاریخ و هنر ایران زمین محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه فضای سبز در شهر تهران، تصریح کرد: در ادبیات و شعر فارسی توجه ویژه ای به درخت شده، در آموزه‌های دینی نیز بارها بر ارزش کاشت درخت تاکید شده است.همچنین اکنون در فضای سبز پیرامون شهر تهران ۴۰ هزار هکتار جنگل کاری داریم و سرانه فضای سبز از یک متر به۱۶.۱۵ مترمربع رسیده است.

مختاری افزود: قبل از انقلاب تهران تنها ۷۵ پارک داشت که پس از انقلاب به دلیل هشت سال جنگ تحمیلی توسعه فضای سبز پیشرفت خوبی نداشت، اما در سال ۶۵ کلنگ اولین کمربندسبز پیرامون شهر زمین خورد و امروز ۴۰ هزار هکتار جنگل کاری در حاشیه تهران داریم.

وی با بیان اینکه تعداد پارک های تهران از ۷۵ پارک به مساحت ۳ هزار و ۴۰۰ هکتار قبل از انقلاب، امروز به هزار و  ۲۳۴ پارک با مساحتی بیش از ۵۳ هزار هکتار افزایش یافته است،اظهار کرد: امروز علیرغم افزایش ارزش افزوده زمین در تهران فضای سبز توسعه قابل توجهی داشته است.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران با اشاره به تاکید شهردار مبنی بر توزیع عادلانه فضای سبز مناطق مختلف شهر گفت: در برخی از مناطق شهر تهران به دلیل تراکم بافت مسکونی، از لحاظ سرانه های فضای سبز کم‌برخوردار هستند که توسعه فضای سبز در این محدوده نیز در دستور کار قرار دارد.