۰ نفر

تمهیدات سازمان تاکسیرانی همزمان با شب سال نو:

تجهیز ۳۰۰ون به نرم‌افزار اطلاع‌رسان برای استفاده فوری در مکان‌های پرتردد/ خدمات دربستی به‌وسیله‌ تاکسی‌های خطی تخلف است

۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۵۹
کد خبر: 255206
تجهیز ۳۰۰ون به نرم‌افزار اطلاع‌رسان برای استفاده فوری در مکان‌های پرتردد/ خدمات دربستی به‌وسیله‌ تاکسی‌های خطی تخلف است

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی از تجهیز ۳۰۰ ون به نرم‌افزار اطلاع‌رسان برای استفاده فوری در مکان‌هایی که حجم مسافر بسیار زیاد است، خبر داد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ علیرضا قنادان در واکنش به تخلف تاکسی‌های خطی مبنی بر ارائه نکردن سرویس در خط‌های مقرر خود و اصرار به جابه‌جایی مسافر به‌صورت دربست، به اقتصاد آنلاین گفت: هیچ تاکسی خطی اجازه ندارد که به مسافران سرویس ارائه ندهد تا مسافر دربستی سوار کند. ممکن است در سال‌های آینده کاربری‌های ترکیبی برای آن‌ها استفاده کنیم اما تا قانون آن تهیه، تنظیم و اجرایی نشده، اقدام آن‌ها تخلف است.

وی ادامه داد: فعالیت تاکسی‌های خطی به صورت دربست مورد تایید تاکسیرانی نیست و حتی در آینده ساز و کاری در نظر خواهیم گرفت تا رانندگان نتوانند هر قیمتی که خواستند از مسافران بگیرند بلکه سقف و کف خاصی داشته باشد و در چهارچوب قوانین ما باشد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اظهار کرد: در پایانه‌های اصلی تاکسیرانی ما، دفاتری وجود دارد که شهروندان می‌توانند با مراجعه حضوری به آن‌ها و یا تماس با دو سامانه روابط عمومی و تاکسیرانی به شماره‌های 48048و 1888تخلفات تاکسیرانان را گزارش دهند.

تجهیز 300ون به نرم‌افزار اطلاع‌رسان برای استفاده فوری در مکان‌های پرتردد

قنادان با اشاره کوتاهی به یکی از تمهیدات این سازمان همزمان با شب عید گفت: یکی از اقدامات ما در شب‌های عید استفاده بهینه و اضطراری از تاکسی‌ خط‌هایی است که تقاضای کم‌تری دارند و در ساعت‌هایی از شبانه‌روز در خط‌های خود بیکاراند.

وی ادامه داد: برای کمک به خط‌هایی که حجم مسافر بسیار زیاد است 300ون را به نرم‌افزار اطلاع‌رسان تجهیز کردیم تا به سرعت و بعد از اطلاع‌رسانی به آن‌ها برای ارائه سرویس به شهروندان به خط‌های شلوغ مراجعه کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تاکید کرد: این ون‌ها از داخل خود ناوگان تاکسیرانی هستند و قرار نیست ماشینی از بیرون اضافه شود. همچنین در شب‌های پایانی سال نظارت سخت‌گیرانه‌ای بر روی تاکسی‌ها خواهیم داشت تا در ساعات شیفت خود در خط مستقر باشند.

قنادان همچنین گفت: قرار است در طی روز‌های آینده بیانیه‌ای صادر کنیم تا جزییات اقدامات ما به اطلاع شهروندان برسد.