۰ نفر

حسینی میلانی مطرح کرد:

مطالعات جامع مدیریت پسماند سال آینده کلید می‌خورد/ میزان رضایتمندی شهروندان تهرانی از کیفیت ارائه خدمات شهری باید مورد بررسی قرار گیرد

۵ اسفند ۱۳۹۶، ۲۰:۳۰
کد خبر: 254376
مطالعات جامع مدیریت پسماند سال آینده کلید می‌خورد/ میزان رضایتمندی شهروندان تهرانی از کیفیت ارائه خدمات شهری باید مورد بررسی قرار گیرد

نوزدهمین جلسه کمیته محیط زیست با حضور رئیس، دبیر و مشاوران این کمیته تشکیل جلسه داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، سید آرش حسینی میلانی با اشاره به رویکردهای کلان بودجه مصوب مدیریت شهری در سال ۹۷ گفت: یکی از جهت‌گیری‌های مهم سال آینده، تمرکز بر مسئله پسماندها است و طی سال آینده مطالعات جامع مدیریت پسماند کلید می‌خورد.

وی افزود: نکته اساسی در این مسئله، آن است که جنبه‌های اجتماعی مدیریت پسماند باید مورد لحاظ قرار گیرد و در این ارتباط شورا نقش فعالی باید داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری موضوع اختصاص بودجه به تملک باغات را از دیگر موضوعات کلیدی سال ۹۷ دانست و اظهار داشت: توسعه فضای سبز و حفظ باغات به اندازه‌ای اهمیت داشت که تبصره‌ای در این باره در بودجه سال ۹۷ در نظر گرفته شد تا درآمد ناشی از جرایم قطع درختان، صرفا برای خرید باغات و تبدیل آن به بوستان‌های عمومی در مناطق کمتر اختصاص یابد.

حسینی میلانی بررسی عملکرد خدمات شهری را از دیگر اولویت‌های کمیته محیط زیست طی سال آتی برشمرد و تصریح کرد: ما باید به سمتی حرکتی کنیم که میزان رضایتمندی شهروندان تهرانی از کیفیت ارائه خدمات شهری در یک نظام پایش جامع مورد بررسی قرار بگیرد. همچنین با توجه به محدودیت‌های مالی شهرداری تهران باید افزایش بهره‌وری خدمات شهری را مورد توجه ویژه قرار داد.

وی ادامه داد: می‌توان از ظرفیت خوب شورایاری‌ها برای بررسی میزان رضایتمندی شهروندان و کاهش هزینه‌ها استفاده کرد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه توسعه حمل و نقل پاک از دیگر جهت‌گیری‌های مهم برای کمیته محیط زیست و شورای شهر در سال ۹۷ است، خاطرنشان کرد: پیگیری و رصد مستمر وضعیت تامین مالی و تخصیص اعتبار برای مبارزه با آلودگی هوا یکی از اقداماتی است که باید طی سال آینده در دستورکار ما باشد. البته با توجه به پیگیری‌هایی که در دولت و مجلس شورای اسلامی صورت گرفته، اعتبارات نسبتا مناسبی در حوزه مترو منظور شده است.

حسینی میلانی اضافه کرد: همچنین با اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان دیگر، منابع تکمیلی جهت جایگزینی اتوبوس‌های فرسوده و توسعه موتورسیکلت‌های برقی فراهم شده است.

در ادامه این جلسه، مشاوران و اعضای کمیته محیط زیست درباره اولویت های سال آتی پیشنهادات خود را ارائه دادند.