۰ نفر

سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

شهرداری ابزار لازم را برای ایمن‌سازی ساختمان‎‌ها ندارد/ ایمن‌سازی دولتی و غیردولتی نمی‌شناسد

۲۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۱۹
کد خبر: 252725
شهرداری ابزار لازم را برای ایمن‌سازی ساختمان‎‌ها ندارد/ ایمن‌سازی دولتی و غیردولتی نمی‌شناسد

سخنگوی شورای شهر تهران معتقد است که شهرداری تهران ابزار کافی برای ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن را ندارد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ علی اعطا در پاسخ به این سوال که چه الزام قانونی برای ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن متعلق به نهاد یا ارگان وجود دارد به اقتصادآنلاین گفت: ایمن سازی ساختمان‌های ناایمن برعهده مالک است، اگر مالکی ایمن‌سازی نکند طبق بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، شهرداری باید راسا اقدام کند و بعد هزینه‌اش را از مالک به همراه 15 درصد جریمه بگیرد.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم در مهر ماه یا آبان ماه مصوبه‌ای داشتیم که شهرداری مطالعه‌ای را انجام بدهد و برنامه عملیاتی برای ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن بلند مرتبه به شورا ارائه دهد. در ایمن‌سازی اولویت با بلند مرتبه‌ها است زیرا ساختمان‌های پرخطرتری هستند. قرار شد این ساختمان‌ها شناسایی و بعد طبق برنامه عملیاتی شهردار تهران ایمن‌سازی شوند.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه فرقی نمی‌کند ساختمان متعلق به چه ارگانی است، تاکید کرد: دولتی و غیر دولتی هیچ فرقی نمی‌کند همه مطابق با مصوبه شورا باید به این قانون عمل کنند. اگر زیر بار ایمن‌سازی هم نمی‌روند تخلف می‌کنند.

اعطا اضافه کرد: تعداد این ساختمان‌ها به قدری زیاد است که شهرداری هم به این راحتی ابزار لازم برای ایمن‌سازی آن‌ها را ندارد چون کار پرهزینه، سخت و زمان‌بری است. برج‌های قدیم تهران که تعدادشان هم کم نیست یک روزه یا یک ماهه ایجاد نشده‌اند بلکه برای چند دهه قبل هستند.

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در پایان گفت: می شود گفت با امکاناتی که شهرداری در اختیار دارد این کار خیلی دشوار است طبیعتا خود مالکین و دستگاه‌های دولتی برای ایمن‌سازی باید توجه نشان بدهند و همکاری کنند.شهرداری اگر برنامه عملیاتی خود را ارائه دهد ما تصویب می‌کنیم و شهرداری هم برای اجرا اقدام می‌کند.