۰ نفر

میلانی: کسی دوچرخه‌های شهرداری را سوار نمی‌شود

افزایش دوبرابری بودجه توسعه دوچرخه‌سواری

۲۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۹:۰۴
کد خبر: 252236
افزایش دوبرابری بودجه توسعه دوچرخه‌سواری

سید آرش حسینی میلانی در نوبت عصر چهل و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران پیشنهادی در خصوص افزایش بودجه احداث و تجهیز معابر ویژه دوچرخه و توسعه دوچرخه‌سواری داده و گفت: در شهر تهران باید تمام مدهای حمل و نقل را حمایت کنیم. حمل و نقل با دوچرخه یکی از راهکارهای حمل و نقل پاک است و در اکثر کلان شهرهای دنیا در مناطق مرکزی از دوچرخه استفاده می‌کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، وی با تاکید بر اینکه اینکه دوچرخه، حمل و نقل رو به آینده است، اظهار داشت: اقداماتی از سال‌های گذشته در این زمینه صورت گرفته لذا برای تکمیل و ساماندهی نیاز به بودجه است و باید تعدادی از مسیرهای دوچرخه بهسازی شود.

رئیس کمیته محیط زیست  افزود: منابع بودجه احداث و تجهیز معابر ویژه دوچرخه از محل دو ردیف افزایش یابد. ردیف نخست، مبلغ 20 میلیارد ریال از محل تکمیل و توسعه مرکز کنترل ترافیک و ردیف دیگر، مبلغ 20 میلیارد ریال از محل افزایش  منابع کمیسیون حمل و نقل و ترافیک پیشنهاد می گردد.

رسولی به عنوان مخالف این پیشنهاد گفت: هموار سازی مسیر جز ماموریت های شهرداری است. الان این پیشنهاد توجیه ندارد همین الان هم کسی دوچرخه های شهرداری را سوار نمی شود.

با این حال این پیشنهاد  که با امضای 13 نفر به هیات رئیسه ارائه شده بود و به اتفاق آرا به تصویب رسید.