۰ نفر

مصوبات ضد محیط‌زیستی شورای پنجم:

از کاهش بودجه حفظ و صیانت باغات تا افزایش بودجه کمیسیون معماری و شهرسازی برای معبرسازی

۲۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۴۹
کد خبر: 252232
از کاهش بودجه حفظ و صیانت باغات تا افزایش بودجه کمیسیون معماری و شهرسازی برای معبرسازی

زهرا صدراعظم نوری رییس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شورای شهر تهران در خصوص بررسی بخش هزینه ها و تملک دارایی های سرمایه ای و مالی بودجه سال 97 شهرداری تهران در چند مورد پیشنهاداتی را در صحن شورا ارایه نمود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، وی با اشاره به کسری بودجه 752 میلیاردی ریالی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی گفت: پیشنهاد می شود به منظور تامین کسری اعتبارات عنوان شده در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی از پروژه های جدید که مبلغ 5 میلیارد تومان به بالا پیش بینی شده است 6 درصد کاهش یافته و به این موضوع اختصاص یابد.

وی ادامه داد: در بخش اعتبارات هزینه ای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تحت عنوان افزایش ایمنی اماکن در برابر سوانح طبیعی و توسعه نظامات مواجه با حوادث غیر مترقبه با توجه به این نکته پایگاه های تحویل داده شده به سازمان افزایش یافته است از (14 پایگاه به 34 پایگاه ) ضروری است مبلغ اعتباری در نظر گرفته شده و از 14 میلیارد تومان به 20 میلیارد تومان از محل ردیف اعتبار پیش بینی نشده هزینه ای در اختیار شهردار تهران افزایش یابد.

صدراعظم نوری در ادامه با اشاره به محل جابجایی ردیف های پیش بینی شده در سازمان مدیریت پسماند تاکید کرد: عنوان نگهداری تصفیه خانه شیرآبه از مبلغ 2 میلیارد تومان به 4 میلیارد تومان از محل ردیف اعتبار جبران هزینه راهبری و مدیریت سازمان افزایش یابد. همچنین تهیه طرح جامع و تفصیلی مدیریت پسماند از مبلغ 600 میلیون تومان به 5 میلیارد تومان افزایش پیدا کند. همچنین در بخش پروژه های تملک دارایی سرمایه سازمان زیباسازی ضروری است در عنوان پرژوه مرمت و بازسازی فضاهای تاریخی تملک خانه های نیما و ژازه طباطبایی هم در نظر گرفته شود.

نوری با اشاره به  عوارض حفظ و گسترش فضای سبز شهر تهران گفت: به منظور احیا و تملک باغات در مناطق 7 و 9 و 10 و 11 و 17 و 20 که دارای فقر سرانه فضای  سبز هستند این عوارض باید هزینه شود.

رییس کمیسیون سلامت و خدمات و محیط زیست شورای شهر تهران در ادامه  پیشنهاد داد که از محل املاک 50 میلیارد تومان جهت صیانت و حفظ از باغات کن به تملک آن اختصاص داده شود.که این پیشنهاد در ادامه با پیشنهاد محمد سالاری رییس کمیسیون معماری و شهرسازی مبنی بر تغییر پیشنهاد به معبرسازی ملغی شد و پیشنهاد سالاری به جای پیشنهاد صدراعظم نوری به تصویب شورا  رسید.

همچنین صدراعظم نوری پیشنهادی در خصوص حفظ بودجه پروژه پارک پردیسان داد که باز هم در پی پیشنهاد سالاری این بودجه از 50 میلیارد تومان به ٢٠ میلیارد کاهش یافت.

رییس کمیسیون سلامت خدمات و محیط زیست صدراعظم نوری درمخالفت بودجه شرکت حریم بان و شهربان برای اختصاص به ساماندهی و شناسنامه دار کردن  دستفروشان گفت: اگر ما بودجه این شرکت را کم کنیم شهرداری در پرداخت دستمزد کارکنان خود با مشکل مواجه می شود.

لازم به ذکر است این پیشنهاد توسط الهام فخاری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مطرح شده بود که البته رای هم نیاورد.