۰ نفر

«اقتصاد آنلاین» گزارش می‌دهد؛

استاندار تهران: با وجود تمام محدویت‌ها تحقق رفاه و معیشت مردم در اولویت است/ کلنگ‌زنی اجرای طرح نوسازی در ۱۰۰محله استان تهران

۲۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۲۳
کد خبر: 252231
استاندار تهران: با وجود تمام محدویت‌ها تحقق رفاه و معیشت مردم در اولویت است/ کلنگ‌زنی اجرای طرح نوسازی در ۱۰۰محله استان تهران

استاندار تهران گفت: با وجود تمام محدودیت ها باید بتوانیم تصمیماتی در راستای رفع مشکلات مردم و بهبود معیشت آن ها اتخاذ کنیم و این امر در اولویت است.

اقتصاد آنلاین- سپیده قاسمی؛ محمدحسین مقیمی امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصادمقاومتی استان تهران با تأکید بر ضرورت تأمین رفاه و معیشت مردم، افزود: حل مشکلات کارآفرینان و سرمایه گذاران در استان تهران وظیفه ما است و باید به سرمایه گذاران پاسخ صحیح، قطعی و صریح  بدهیم و مانع سرمایه گذاران نشویم.

مقیمی با بیان به اینکه مشکلات و موانع سرمایه گذاری در استان تهران در جلسات هفتگی در استانداری بررسی می شود، اظهار کرد: برای جلوگیری از مهاجرت روستای ها باید با برنامه ریزی، موانعی که بر سر راه سرمایه گذاران در این مناطق است مرتفع شود.

وی یادآور شد: تحقق تولید و اشتغال مورد نظر مقام معظم رهبری بر عهده ما است و همگی نسبت به وضعیت زندگی مردم مسئول هستیم.

مقیمی در بخش دیگری از سخنان خود به سه تصمیم اقتصادی رئیس جمهور که اخیرا ابلاغ شده است اشاره کرد و گفت: نخستین تصمیم رئیس جمهور جایگزینی خودروهای فرسوده تا سه سال آینده است و از آنجا که 70 درصد آلودگی هوای تهران ناشی از خودروهای دودزا و فرسوده است با این تصمیم آلودگی هوای تهران به حداقل می رسد.

وی ادامه داد: با تحقق جایگزینی خودروهای فرسوده علاوه بر بهبود شرایط زندگی رانندگان و صاحبان ماشین های سنگین فرسوده ، سطح رضایتمندی در جامعه نیز بهبود می یابد.

استاندار تهران همچنین به تصمیم دولت در اجرای طرح بازآفرینی و بهبود بافت های فرسوده شهری اشاره کرد و افزود: قرار است با اجرای این طرح 2600 محله در بافت های فرسوده  طی 10 سال بازآفرینی شوند.

 مقیمی افزود: در برنامه نخست این طرح  1300 محله نوسازی می شود که کلنگ زنی اجرای طرح در 100 محله آغاز شده است.

وی ادامه داد: بازآفرینی بافت های فرسوده علاوه بر تحقق خواست مقام معظم رهبری در مقابله با حاشیه نشینی، موجب فعال شدن صنایع ساختمانی و افزایش اشتغال در حوزه ساختمان شده و ارتقای سطح زندگی و مقاوم سازی منازل را به دنبال دارد.

استاندار تهران با یادآوری نشست اخیر رئیس جمهور با استانداران کشور، افزود: در این جلسه رئیس جمهور موضوعات مربوط به اشتغال را از جمله اشتغال روستایی وطرح کارورزی را به طور ویژه مطرح کردند .

مقیمی اضافه کرد: براساس دستور رئیس جمهور تا پایان تیرماه 97 باید 12 هزار میلیارد تومان در بخش اشتغالزایی سرمایه گذاری شود.

وی تاکید کرد: براساس دستور رئیس جمهور همه کارگاه های تولیدی ،صنعتی و اقتصادی می توانند از 25 بهمن ماه به کارورزان آموزش دهند و بیمه حوادث کارورزان نیز به عهده وزارت کار است.

استاندار تهران سهم استان در ایجاد اشتغال را 126 هزار نفر عنوان کرد و گفت: در تحقق این تعداد شغل در استان تهران همه دستگاه ها باید همکاری کنند و جلسات کارگروه اشتغال و ستاد اقتصاد مقاومتی در هفته های باقیمانده تا پایان سال منظم برگزار شود.

مقیمی در پایان سخنان خود تعیین تکلیف طرح های سرمایه گذاری در استان تهران را تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست.

در ادامه جلسه نور الله طاهری، فرماندار شهرستان فیروزکوه، به ارائه گزارشی درباره مشکلات اجرای برخی پروژه های اقتصاد مقاومتی در این شهرستان پرداخت و گفت: با رفع مشکلات پروژه های مطرح شده در حوزه اقتصادمقاومتی شهرستان برای چهار هزار و 256 نفر اشتغال مستقیم و 11 هزار نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد می شود.

وی با اشاره به وضعیت چاه های آب در شهرستان فیروزکوه ، بیان کرد: مشکلات این بخش نیز نیاز به بررسی دارد و باید در خصوص تأمین آب پروژه های صنعتی و کشاورزی شهرستان تصمیم گیری شود.

طاهری ادامه داد: همچنین مشکل پروژه ناحیه صنعتی در زمینه صنایع تبدیلی و کشاورزی و ایجاد نمایشگاه دائمی توانمندی های روستایی در  شهرستان فیروزکوه نیز نیاز به توجه دارد.

مشکلات طرح پرورش گل محمدی و ایجاد شهرک صنعتی موارد دیگری بود که فرماندار فیروزکوه در این جلسه به آن پرداخت.

در بخش دیگری از جلسه ستاد فرماندهی اقتصادمقاومتی استان تهران، مشکلات  اجرای 6 پروژه گردشگری و اقتصادی شهرستان شمیرانات مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان این جلسه  با دستور استاندار تهران مقرر شد؛ مشکلات پروژه های شهرستان فیروزکوه در حوزه آبفا طی یک ماه مرتفع شود، همچنین با بررسی وضعیت حریم پروژه ها مقرر گردید؛ با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و فرمانداری فیروزکوه حریمی در محدوده این ناحیه مشخص شود تا امکان ایجاد نمایشگاه روستایی نیز فراهم گردد.