۰ نفر

با مشارکت فعالانه نواحی و محلات ۱۴گانه منطقه۷؛

جشنواره آموزشی هوای پاک در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد

۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۳۹
کد خبر: 247338
جشنواره آموزشی هوای پاک در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد

جشنواره آموزشی هوای پاک با حضور شهردار، معاون اجتماعی و فرهنگی و جمعی از مدیران منطقه و محلات 14 گانه در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین  ، سمیه حاجوی شهردار منطقه با اشاره به اینکه امروزه داشتن هوای پاک و آسمان آبی برایمان به آرزویی بدل شده است، افزود: روز هوای پاک فرصتی برای تأمل بیشتر بر نقش حیاتی محیط زیست برای انسان و ضرورت بازنگری در برنامه‌ها و احساس مسئولیت همگانی بیشتر نسبت به مقوله حفظ محیط‌زیست است.

وی با اشاره به نقش آموزش و اطلاع رسانی در پیشگیری از معضلات زیست محیطی و آلودگی هوا گفت: فرهنگ سازی و جلب مشارکت شهروندان تاثیر به سزایی در پیشگیری از معضل آلودگی هوا و حفظ محیط زیست دارد و بر همین اساس باید ذهنیت جامعه به سمتی پیش برود که موضوع محیط زیست در آن کاملا نهادینه شود.

شهردار منطقه 7 با اشاره به اینکه محیط زیست گنجینه ای با ارزش و یک امانت است که باید به خوبی حفظ و در اختیار نسل های آینده قرار گیرد، عنوان کرد: هدف از اعلام روز ملی هوای پاک ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه بوده است و از آنجا که کلید اصلی کاهش آلودگی هوا، مشارکت مردمی و هماهنگی و هم افزایی میان بخش های دخیل در موضوع محیط زیست شهری است این روز می تواند عامل مهمی در ایجاد این مشارکت و هم افزایی بین بخشی باشد.

وی خاطرنشان کرد: در شهرداری تهران به جهت اینکه مقوله هوای پاک نه تنها به عنوان نیاز شهری بلکه به عنوان یک ضرورت برای سلامت جامعه به صورت جدی مورد توجه قرار دارد لذا از ابعاد مختلف به این موضوع پرداخته شده که فرهنگ سازی و آشنایی شهروندان با آن یکی از جدی ترین این مباحث است.

حاجوی در پایان تاکید کرد: این روزها بحث هوای پاک در شهر به عنوان دغدغه ای ضروری مورد توجه قرار گرفته و با همکاری همه دستگاه ها، می توان کاری کرد که تهران هوای پاک داشته باشد.

در ادامه این همایش از سه ایده برتر در حوزه محیط زیست با عناوین توسعه سامانه عملیاتی جهت پیش بینی آلودگی کلان شهر تهران، ترویج کشاورزی شهری و ایجاد بام سبز و  مدیران اجتماعی نواحی و مدیران محلات 14گانه تقدیر شد.

لازم به ذکر است برگزاری برنامه های شاد و مفرح از دیگر ویژه برنامه هایی بود که در حاشیه این مراسم برگزار شد.