۰ نفر

هزینه‌کرد ۲۸۷هزار میلیارد تومان طی ۱۲سال مدیریت شهری گذشته/ قسمت زیادی از بودجه۹۶، در سال۹۵ پیش‌خور شده است/ حذف کامل هزینه‌های غیرماموریتی تا پایان دوره چهارساله

۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۲۱
کد خبر: 246714
هزینه‌کرد ۲۸۷هزار میلیارد تومان طی ۱۲سال مدیریت شهری گذشته/ قسمت زیادی از بودجه۹۶، در سال۹۵ پیش‌خور شده است/ حذف کامل هزینه‌های غیرماموریتی تا پایان دوره چهارساله

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری گفت: هزینه‌های غیرماموریتی تا پایان دوره چهارساله حذف می شود و قسمت زیادی از بودجه۹۶، در سال۹۵ پیش‌خور شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، حجت میرزایی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری در تهران در جمع خبرنگاران گفت:مدیریت دارایی و بدهی‌ها مستلزم داشتن یک گزارش است و من متعجبم که چرا بعضی برآشفته شدند؟ آقای قالیباف هم از دوره گذشته خود سندی درباره هزینه‌های فاقد تهیه کردند که تا جایی که یادم می‌آید به مراجع قضایی هم ارجاع داده شده است. بخشی از این اطلاعات را مدیرانی ارائه دادند که با شهردار گذشته کار می‌کردند.

وی افزود: با هزینه‌ای کم‌تر از آن چه که صرف تونل نیایش شد می‌شد خطوط مترو را تکمیل کرد، باید باور داشته باشیم که پروژه‌های شهری با هزینه بسیار زیادی اجرا می‌شدند، سالانه ۲۴هزار میلیارد تومان به قیمت سال ۹۵ برای پروژه‌ها هزینه می‌شده است.

وی همچنین گفت: ۱۱۰هکتار از باغات بین سال۹۳تا ۹۵ از بین رفته‌اند. و۳۰۰ساختمان بدون در نظر گرفتن طرح تفصیلی از ۸۵ تا ۹۵ در منطقه ۲۲ساخته شده‌اند. بخش بزرگی از آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از سیاست‌های غلط گذشته است. این تخلفات بزرگ‌تر از تخلفات مالی است.

وی ادامه داد: از فردای روزی که آقای نجفی گزارش عملکرد شهرداری را ارائه دادند، نسخه‌ای از آن به قوه قضاییه و مجلس فرستاده شد. مسئولیت وضعیت فعلی شهر، شهرداری گذشته است.

وی همچنین افزود: شهرداری گذشته باید پاسخگو باشد که چه بخشی از گزارش ما صحیح است و کدام بخش نیست، اما هیچ پاسخی نمی‌دهند که ما اطلاعات کافی داشته باشیم. از معاون منابع انسانی میپرسیم چرا ۱۳هزار نفر استخدام شدند به جای علت آن، فرایند آن را برای ما توضیح می‌دهند.

وی گفت: از روز اولی که شهردار تهران آمده همه می‌گویند عملکرد شما در این مدت چه بوده است.در حالی که  بخش بزرگی از این مدت صرف تشریح وضعیت گذشته شده است.شرایط وخیم گذشته اجازه هیچ کاری نداده است.

میرزایی افزود: نزدیک به ۵۰درصد هزینه‌های غیر ماموریتی در سند بودجه حذف شده و مابقی هم تا پایان دوره سه و چهارساله حذف خواهد شد. تعیین تکلیف نهایی به عهده شورای شهر خواهد بود.

وی درمورد بدهی به تامین اجتماعی گفت: این بدهی ۵۰۰میلیارد تومان بود و قرار شده نقد و غیر نقد پرداخت شود.

او افزود: دو هزار میلیارد تومان هزینه فاقد از سال‌های ۹۵ و ۹۶باقی مانده است.بخشی از منابع سال ۹۶،درسال ۹۵پیش خور شدند که برای آن‌ها اصلاحیه بودجه در نظر گرفته شده است.

وی همچنین گفت: در مجموع ۲۳۵هزار میلیارد تومان در طی این ۱۲سال هزینه شده که با اضافه کردن ۵۲هزار میلیارد تومان بدهی فعلی،کل هزینه‌کرد ۲۸۷هزار میلیارد تومان می‌شود.