۰ نفر

رسولی در مراسم انتخاب حسابرسان سال۹۶ شهرداری تهران:

انتخاب حسابرسان شهرداری در یک رقابت شفاف

۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۲۵
کد خبر: 246682
انتخاب حسابرسان شهرداری در یک رقابت شفاف

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه به دنبال تشکیل خزانه متمرکز و شناسایی منابع پایدار در حوزه مدیریت شهری هستیم، گفت: برای نخستین بار انتخاب حسابرسان به صورت شفاف و رقابتی برگزار شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، سید حسن رسولی در جلسه انتخاب حسابرس سال1396 شهرداری تهران با بیان اینکه از جمله اهدفی که در شورای پنجم از ابتدا مطرح شده اهتمام هرچه بیشتر اعضا برای حداکثری‌سازی شفافیت,  روشنگری و نور تاباندن به زوایای محتاج شفافیت روابط و مناسبات حوزه مدیریت شهری است, تصریح کرد: در شورای شهر تهران به ویژه کمیسیون برنامه و بودجه به این نتیجه رسیدیم که با توجه به این‌که این خواسته، یکی از خواسته‌های مهم و مطالبات رأی‌دهندگان میلیونی به شورای پنجم است، ابتدا در خود شورا بایستی پایه‌گذاری و نهادینه شود و از این طریق با استفاده از جایگاه‌های تقنینی و منزلت نظارتی شورای شهر به‌عنوان پارلمان شهری، به سایر دستگاه‌هایی که در حوزه مدیریت شهری ذی‌مدخل هستند که در رأس آن‌ها شهرداری است, تقنین داده شود.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه در جلسات مختلفی به موضوع نحوه انتخاب حسابرسان شهرداری ، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه پرداختیم, تاکید کرد: در اجرای سیاستی که به آن اشاره شد، قرار بر این شد که از نهاد ذی‌صلاح موجود در این عرصه یعنی سازمان حسابرسی کشور کمک گرفته شود, همچنین به صورت عمومی فراخوان داده شد تا تمامی موسسات حسابرسی که واجد شرایط هستند و تاییدیه سازمان حسابرسی و سازمان بورس و اوراق بهادار را دارند، به‌عنوان موسساتی که می‌توانند مراجعه کنند و در این فراخوان شرکت کنند، اسناد مناقصه را پر کنند.

وی ادامه داد: در ادامه علاوه بر اقتباس ملاک‌های سازمان حسابرسی به بخشنامه‌ وزیر برای شوراها و شهرداری‌های سراسر کشور نیز توجه شد تا با ترکیب از دو سند بالادستی، شرح خدمات تهیه و در کمیسیون برنامه و بودجه شورا مصوب شد. بر اساس این دو سند بالادستی فراخوان داده شد و تعدادی از موسسات حسابرسی شرکت کردند.

رسولی با اشاره به اینکه قرار شد پاکت قیمت ها به صورت کاملا رقابتی و شفاف توسط شرکت‌کنندگان در مناقصه که صلاحیت شان نیز تایید شده در جمع اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و اصحاب رسانه باز شود, گفت: این یک رقابت شفاف است. ما این مرحله را به‌عنوان پایلوت آغاز کردیم و بنایمان هم بر این است که به اتفاق شهردار این رویه را به سایر بخش‌های حوزه مدیریت شهری تسری دهیم همانطور که اطلاع دارید قرار شده قراردادهای بالای یک میلیارد تومان در سایت شهرداری منتشر شود.

رسولی با اشاره به بازدید چهارشنبه هفته گذشته به اتفاق تعدادی از اعضای شورا از شهرداری منطقه دو, اعلام کرد: در این بازدید تاکید شد در فرایندهای ارائه خدمات در تمام حوزه‌های ماموریتی شش‌گانه شهرداری، ورود تمام پیمانکاران بخش خصوصی واقعی، بدون قائل‌شدن هیچ امتیازی برای بخش خصولتی و عناوینی از این قبیل بر اساس قواعد مشخص و روشن بدون هیچ رانت، رابطه‌ای و مسائلی از این دست صورت گیرد.

 وی در ادامه با اشاره به ارائه لایحه بودجه سال 97 توسط شهردار، اظهار کرد: حدود یک ماه پیش کمیسیون برنامه و بودجه  شورا، الزامات، اولویت‌ها و سیاست‌های موردنظر در بودجه سال آینده شهرداری تدوین و ابلاغ کرد. لایحه بودجه ارائه شده برای سال آینده در این چارچوب بود، شورای شهر بنا دارد به برخی از مشکلات در حوزه عدم شفافیت پایان دهد. تلاش ما در حوزه مدیریت شهری تشکیل خزانه متمرکز برای اولین بار، تاکید بر تنظیم بودجه بر اساس روش عملیاتی، تلاش برای کاستن از فروش سرمایه و شناسایی منابع پایدار است.