۰ نفر

۱۳پاساژ بازار ایمن‌سازی می‌شوند

۲۳ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۵۴
کد خبر: 244364
۱۳پاساژ بازار ایمن‌سازی می‌شوند

معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از انجام اقداماتی برای ایمن‌سازی 13 پاساژ در بازار تهران خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمود قدیری در مورد انجام اقداماتی برای ایمن‌سازی پاساژهای بازار اظهار کرد: ما با شهردار ناحیه بازار منطقه 12 تا کنون دو جلسه در راستای انجام اقداماتی برای ایمن‌سازی برخی پاساژها برگزار کرده‌ایم و امروز سومین جلسه برگزار می‌شود و قرار است با مسئولان 13 پاساژی که به صورت داوطلبانه برای ایمن سازی اقدام کرده‌اند هماهنگی‌های لازم صورت گیرد و آنها بر اساس دستورالعمل مناسب و قابل اجرایی که به آنها می‌دهیم ایمن‌سازی‌ها را انجام دهند. امیدوارم این جلسه‌های فنی و اجرایی نتیجه خوبی داشته باشد و ایمن‌سازی این پاساژها آغاز شود.

معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با تاکید بر اینکه ساختمان‌های قدیمی هم قابلیت ایمن‌سازی دارند، افزود: این ساختمان‌ها اگر فرسوده نباشند و قابلیت استفاده داشته باشند می‌شود ایمنی آنها را بالاتر برد. البته نکته مهمی که وجود دارد این است که دستورالعمل‌ها بعد از اجرا باید نگهداری شوند و این کارها ادامه دار باشد. چرا که اگر نظم نباشد و بعد از انجام کارها دستورالعمل رها شود دوباره ممکن است که ساختمان از ایمنی لازم خارج شود.

وی در همین رابطه به وضعیت پاساژ علاء‌الدین اشاره کرد و گفت: این پاساژ اقداماتی را انجام داد؛ اما من در حال حاضر به شما می‌گویم که این ساختمان از عملکرد خود خارج شده و حدود 80 درصد نا ایمن است؛ ولی اگر نگهداری مناسب بعد از ایمن‌سازی انجام شود در صورت وقوع حادثه، خسارت کم و قابل کنترل خواهد بود.