۰ نفر

تغییر در نرخ عوارض طرح ترافیک باید با تصویب شورای شهر باشد

۱۲ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۳۸
کد خبر: 241814
تغییر در نرخ عوارض طرح ترافیک باید با تصویب شورای شهر باشد

عضو شورای اسلامی شهر تهران با ارائه تذکری به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: هرگونه تغییر در نوع و‌میزان عوارض حق ترافیک باید با تصویب شورای شهر باشد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ؛ مجید فراهانی روز سه شنبه در سی و پنجمین جلسه شورای شهر افزود: بر اساس بند ۱۶ ماده ۷۱ قانون تشکیلات و وظایف شورای شهر تصویب لوایح در خصوص برقراری یا لغو عوارض در شهر و تغییر نوع و میزان آن از اختیارات شورا است.

 وی تأکید کرد : شهرداری هرگونه تغییر  در عوارض را باید به تصویب شورای شهر برساند .

فراهانی با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد اعلام تغییر در نوع و نرخ عوارض از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بوده ایم، گفت: این موضوع ابهامات متعدد و مباحث متعددی را در رسانه ها و محافل کارشناسی در خصوص موفقیت و شکست این طرح ایجاد کرد.

عضو شورای شهر تهران افزود: در پی اعلام این اخبار اعضای شورا که از جزئیات طرح بی اطلاع بودند مورد پرسش قرار گرفتند و ضرورت دارد از اختیارات مطرح شورا مبنی بر تصویب هر نوع تغییر و میزان عوارض شهری دفاع کنیم .

فراهانی یادآور شد: شورای شهر از ابتدای تشکیل تاکنون ۱۵ مصوبه در خصوص موضوعات طرح داشته و در مواردی اقدام به اصلاح و تغییر نوع و میزان عوارض کرده است.

 وی عنوان کرد: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران باید در موعد مقرر لایحه اصلاحیه میزان و نوع عوارض طرح ترافیک را برای بررسی به شورا ارائه کند.

 وی تاکید کرد :شهرداری در رویه جدید و غیر معمول اقدام به اعلا تغییر عوارض کرده است.