۰ نفر

واکنش دو عضو شورای شهر به گزارش اجرایی‌شدن طرح تفضیلی/ یکبار برای همیشه تکلیف حریم پایتخت را مشخص کنید

۲۶ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۲۲
کد خبر: 238247
واکنش دو عضو شورای شهر به گزارش اجرایی‌شدن طرح تفضیلی/ یکبار برای همیشه تکلیف حریم پایتخت را مشخص کنید

دو عضو‌شورای شهر تهران به گزارش میزان تحقق طرح تفصیلی واکنش نشان دادند.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ؛ آرش میلانی در سی‌امین جلسه شورای شهر تهران،ری و تجریش در واکنش به گزارش میزان تحقق طرح تفصیلی گفت: مطالعات موضوعی و موضعی بسیاری در حوزه شهرسازی وجود دارد که باید تعیین تکلیف شوند. متاسفانه در فضای سبز شهری  یک عقب افتادگی جدی داریم که مهم است رویکرد کمیسیون در مورد  مسائل محیط زیست شهری و جمعیت پذیری  در حوزه شهر سازی  مشخص شود.

وی ادامه داد: فضای سبز شهری عقب‌افتادگی جدی دارد و باید با همکاری کمیسیون معماری و شهرسازی این مشکل حل شود.

آرش میلانی تاکید کرد: ظرفیت جمعیت‌پذیری شهر تهران یکی از سوالات و دغدغه‌هایی اصلی پایتخت است.  در مناطقی که هنوز ظرفیت برای توسعه وجود دارد و باید مشخص شود که به چه شکلی آن‌ها توانمند می‌شوند.

میلانی همچنین اضافه کرد: مطالعات محیط زیستی به معنی واقعی کلمه تببین نشده اند که باید با همکاری کمیسیون شهرسازی و‌کمیسیون محیط زیست توجه جدی‌تری به این موضوع شود.

مجید فراهانی نیز به کوتاهی شهرداری تهران در جذب سرمایه‌های خارجی اشاره کرد و گفت: در جلسه‌ای که با معاون وزیر اقتصاد و رییس سازمان سرمایه‌گذار ایران داشتیم. از وجود 25میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی خبر دادند که سهم شهرداری در این مورد صفر است.

وی ادامه داد: شهرداری هیچ تقاضایی در این مورد نداشته است و بیشتر از آن‌هم سرمایه داخلی داریم که مردم ترجیح می‌دهند در بانک سرمایه‌گذاری کنند.

فراهانی همچنین گفت : با توجه به اینکه مسئله اصلی ما در شهرسازی بحث بافت تاریخی و نوسازی است؛ در هر دو زمینه محل هایی است که می تواند جذب سرمایه گذار به روش BOT داشته باشد. از آقای سالاری تقاضا می کنم در کمیسیون معماری و شهرسازی با دعوت از مسئولین مختلف به این موضوع توجه شود.

فراهانی اظهار کرد:همچنین طی بازدید هایی که داشتیم مشاهده شد اختلافاتی در شهرک‌ها و حریم تهران وجود دارد.

هنوز وزارت کشور و شهرداری جهت اینکه برخی مناطق، عضو تهران هستند یا نه توافق ندارند و این مناطق مشکلات زیادی از جمله جمع آوری زباله و خدمات شهری دارند.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: خواهش میکنم سازمان حریم که زیر مجموعه معاونت شهرسازی است با پیگیری آقای سالاری یکبار برای همیشه در شورای پنجم مسئله حریم روشن شود.