۰ نفر

نجفی: اداره شهر با تراکم فروشی ممکن نیست

۲۲ آذر ۱۳۹۶، ۲۰:۵۳
کد خبر: 237621
نجفی:  اداره شهر با تراکم فروشی ممکن نیست

شهردار تهران با بیان اینکه مهم ترین برنامه ما این است که مشارکت واقعی مردم در اداره شهر محقق شود، تاکید کرد: بدون این مشارکت، قوی‌ترین شهردار و بزرگ ترین تشکیلات شهرداری هم نمی‌تواند شهر تهران را به شهری برای زندگی شهر انسان محور و شهری که آسایش و آرامش در آن حاکم باشد، تبدیل کند.

محمدعلی نجفی در برنامه «تهران 20» در خصوص برنامه‌هایش در شهرداری تهران گفت: کار در شهرداری دو حسن دارد یکی اینکه کاری که انجام می‌شود، مستقیما توسط مردم درک و لمس می شود و یکی هم اینکه یک کار زودبازده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از آنا، وی افزود: تهران علی‌رغم اینکه همه می‌گویند مشکلات دارد و با چالش‌های جدی مواجه است، ظرفیت‌های زیادی هم دارد و واقعا تهران یکی از زیباترین شهرهای دنیا است.

نجفی بر ضرورت مشارکت واقعی شهروندان در اداره شهر تاکید کرد و گفت: بدون این مشارکت قوی‌ترین شهردار و بزرگ ترین تشکیلات شهرداری نمی تواند شهر تهران را به شهری برای زندگی شهر انسان محور و شهری که آسایش و آرامش در آن حاکم باشد تبدیل کند

شهردار تهران در ادامه از تدوین برنامه سوم شهرداری پایتخت خبر داد و گفت: تدوین برنامه سوم دولت بر عهده من بود و حالا تدوین برنامه سوم شهرداری هم بر عهده من است و این را به فال نیک می‌گیرم.

وی با بیان اینکه طرح تفصیلی متاسفانه خوب اجرا نشده است، افزود: تهران بیش از حد تعیین شده در طرح تفصیلی مراکز تجاری دارد و شاهد پاساژهای خالی و بدون مشتری هستیم.

شهردار تهران در ادامه با تاکید بر اینکه امیدواریم با توسعه حمل و نقل ریلی، تحولی در تهران انجام دهیم، افزود: مهم‌ترین برنامه ما توسعه حمل و نقل عمومی و به ویژه توسعه خطوط ریلی است؛ باید دو هزار واگن جدید خریداری شود.

نجفی گفت: دو هزار و پانصد میلیارد تومان از بودجه شهرداری را به مترو اختصاص دادیم و امیدواریم دولت هم همین قدر به مترو اختصاص دهد و دو هزار و پانصد میلیارد تومان هم از اوراق مشارکت استفاده خواهیم کرد و انشالله موجب تحول خواهد شد.

شهردار تهران در خصوص بازگشایی مجدد خط 7 مترو هم توضیح داد:‌امیدوار هستیم تا پایان امسال خط 7 مترو را راه‌اندازی کنیم هر چند دوستان می‌گویند تا آخر اردیبهشت، اما فشار می‌آوریم تا آخر سال مجددا راه‌اندازی شود.

نجفی در خصوص توسعه ناوگان اتوبوسرانی هم گفت: بسیاری از ناوگان اتوبوسرانی تهران فرسوده است و بخش عمده‌ای از اتوبوس‌های تهران بالای ده سال عمر دارند که بر خلاف قانون است.

وی حضور شهردار در جلسات دولت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در هیات دولت من به عنوان نماینده همه شهرها و کلانشهرها از حقوق آن‌ها دفاع می‌کنم.

نجفی تاکید کرد: خوشبختانه بخشی از مطالبات شهرداری در بودجه دولت دیده شده است. البته در برخی خواسته‌هایمان مثلا قانون ارزش بر افزوده، در دولت زورمان نرسید و امیدواریم در مجلس بشود این را جبران کرد.

در انتخاب مدیران زن ضعف داریم

وی در خصوص انتخاب مدیران شهرداری هم گفت: در انتخاب مدیران تلاش کردم حداکثر شایسته‌سالاری را مدنظر قرار دهم، از هشت معاون من، شش نفر دکترای تخصصی مربوط را دارد.

نجفی تاکید کرد: شهرداری ۸۵۰ مدیر دارد به اضافه بیش از هزار مدیر در سطوح پائین‌تر، از صد مدیر انتخاب شده ۳۰ درصد جوان هستند، ۲۰ درصد دارای دکترا هستند و 8 درصد از بانوان که البته در این بخش ضعف داریم.

شهرداری تهران تاکید کرد: به جای اینکه اصرار کنیم روی تعداد زن و جوان، باید سیستمی را تعبیه کنیم که زنان و جوانان رشد کنند؛ در آینده مدیران جوان در شهرداری بیشتر خواهند شد.

نجفی همچنین در خصوص رفتن معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری هم گفت: آقای صالحی‌امیری نمی‌توانند در کمیته ملی المپیک مسئولیت بگیرند چون طبق اعلام دکتر انصاری معاون رئیس‌جمهور شغل محسوب می‌شود و ایشان هم ماندن در شهرداری را ترجیح می‌دهند.