۰ نفر

هوای تهران سالم است

۱۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۳۸
کد خبر: 236300
هوای تهران سالم است

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا بر برقراری شرایط کیفی هوای سالم در بیشتر مناطق شهر تهران طی امروز دلالت می‌کند و انتظار می‌رود تا فردا وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت در محدوده شرایط سالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

حسین شهبازی، اظهار کرد: بر اساس نتایج پیش‌بینی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران، با تداوم شرایط جوی نسبتا ناپایدار طی امروز ( ۱۷ آذر) در برخی ساعات وزش باد بسیار شدید به بزرگی ۱۱ تا ۱۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی - شمال غربی انتظار می‌رود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود:  این شرایط پابرجا نیست و فردا (۱۸ آذر) از میزان ناپایداری جوی کاسته می‌شود و تنها در برخی ساعات وزش باد مؤثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه پیش‌بینی می‌شود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه این شرایط طی روز یکشنبه ( ۱۹ آذر) کمابیش ادامه خواهد داشت، گفت: دما تا فردا افزایش جزیی خواهد یافت.

شهبازی در پایان گفت: شاخص کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح با شاخص ۸۴ در شرایط سالم بود و شاخص کیفیت هوای هم‌اکنون تهران ۴۷ و پاک است.