۰ نفر

در صحن شورای شهر تهران صورت گرفت؛

تصویب کلیات تفویض اختیارات شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه به شهردار

۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۰۹
کد خبر: 233900
تصویب کلیات تفویض اختیارات شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه به شهردار

کلیات تمدید تفویض اختیارات شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه به شهردار تهران تا پایان سال مالی جاری با رای قاطع اعضای شورای شهر تصویب شد.

اقتصاد آنلاین- فائزه مومنی؛ محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در صحن علنی بیست و چهارمین جلسه این شورا در مورد این موضوع اظهار داشت: ۲۲ منطقه و ۴۳ سازمان و شرکت زیر نظر شهرداری تهران اداره می شود که در این بین تنها اساسنامه شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه با بقیه متفاوت است.

وی ادامه داد: تنها در اساسنامه شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه، شرکت مذکور زیر نظر شورای شهر اداره می شود که این موضوع به دلیل قدمت این شرکت و کوچک بودن آن در زمان قدیم و تاثیرات آن از نظر هیات دولت اینگونه اداره می شود.

هاشمی افزود: این شرکت نیز در طول سال های متمادی برای رفع مشکلات خود از ابزار واگذاری اختیارات شورا به شهرداری استفاده می کرده است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: با توجه به بزرگ شدن شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه صحیح این است که شهردار خود این شرکت را اراده کند و هیات مدیره را انتخاب کند و نسبت به تمام شرکت های تابعه مسئول باشد.

در ادامه این موضوع در دستور جلسه شورا قرار گرفت و اعضای شورای شهر نظرات خود را در این مورد بیان کردند.

بهاره آروین عضو هیات رییسه شورا در توضیح این طرح اظهار داشت: در این طرح تفویض بخشی از اختیارات شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه به شهردار تا پایان سال مالی تعیین شد تا در کارها وقفه ای نیفتد.

حسن رسولی دیگر عضو شورا نیز گفت: این طرح یک تصمیم اضطراری است و در کمیسیون مربوطه از مسئولان امر قول مساعد گرفته شد که برای آخرین بار است تقویض به این صورت انجام می شود و اساسنامه شرکت اتوبوسرانی باید در اسرع وقت بازنویسی و در صحن شورا تصویب شود.

وی تاکید کرد: با تصویب این طرح چیزی به اختیارات شهردار تهران اضافه نمی شود.

محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا نیز موافقت خود با این طرح را اعلام کرد اما خاطرنشان کرد که هیات مدیره شرکت اتوبوسرانی باید کماکان توسط اعضای شورا انتخاب شوند.

براساس این گزارش نهایتا اعضای شورای شهر تهران به طرح تفویض اختیارات شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه به شهردار تا پایان سال مالی به جز درخصوص انتخاب هیات مدیره و بازرس رای قاطع و کامل دادند و کلیات این طرح به تصویب رسید.