۰ نفر

خزانه‌دار شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح کرد:

پُز عالی شهرداری تهران با جیب خالی

۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۵۷
کد خبر: 233146
پُز عالی شهرداری تهران با جیب خالی

خزانه‌دار شورای شهر تهران، ری وتجریش به شهرداری تهران پیشنهاد داد که مابه‌التفاوت کمک‌هایی که به مناطق زلزله‌زده کرده را از وزارت کشور بگیرد، چرا که خزانه شهرداری خالی است و نمی‌شود با جیب خالی پُز عالی داد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ حسن رسولی درباره هزینه کرد شهرداری تهران در مناطق زلزله‌زده به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: بند 73قانون شهرداری‌ها، شهرداران را ملزم می‌کند که الزاما همه هزینه‌های حوزه ماموریت‌های شهرداری در محدوده تقسیمات کشوری همان شهر مورد نظر هزینه شود.

وی ادامه داد: از اعتبارات یک شهر برای سایر شهرها و نقاط روستایی نمی‌توان هزینه کرد. شهرداری یک سازمان عمومی غیر دولتی است که درآمد_هزینه‌ای اداره و عمده منابع مالی اداره شهر توسط مردم از طریق عوارض پرداخت می‌شود.

این عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش درباره ادعای یکی از اعضای شورای شهر تهران که گفته بود طبق مواد 16و 17 شهرداری می‌تواند به شهرهای دیگر بدون مصوبه شورا کمک کند، اظهار کرد: این بندها در اختیار شهردار تهران است و ایشان می‌توانند فقط در شهر تهران به اشخاص حقیقی و حقوقی کمک کند.

رسولی همچنین اضافه کرد: ماده 55قانون شهرداری در حد اهدای هدیه چنین اجازه‌ای به شهردار برای کمک به شهروندان غیر تهرانی داده است. ما معتقدیم که باید حتما به هموطنان زلزله‌زده کمک کنیم اما این کار خیر باید از مجاری قانونی صورت گیرد.

خزانه‌دار شورای شهر تهران با اشاره به رویه‌های غیرقانونی که در گذشته متداول بوده است، به شهردار تهران پیشنهاد داد که ما به ازای کمک‌هایی که کرده را از وزیر کشور بگیرد، خزانه شهرداری خالی است، نمی‌شود با جیب خالی پُز عالی داد.

رسولی همچنان از بازگشت اسناد هزینه‌‌ای در کرمانشاه برای بررسی به شورا خبر داد.