۰ نفر

انجام اقدامات جدی ایمنی در پالایشگاه شهید تندگویان "شهرری"

۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۰۳
کد خبر: 228131
انجام اقدامات جدی ایمنی در پالایشگاه شهید تندگویان "شهرری"

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر انجام اقدامات ایمنی به صورت جدی‌تر در پالایشگاه شهید تندگویان تهران، گفت: با توجه به سابقه تکرار حوادث آتش سوزی در این پالایشگاه باید از پیش چنین حادثه‌ای پیش بینی می‌شد و جلوی بروز آن گرفته می‌شد.

حسن خلیل‌آبادی در هفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به حادثه آتش سوزی پالایشگاه شهید تندگویان در شهر ری گفت: روز گذشته در این حادثه شاهد از دست رفتن تعدادی از کارکنان و پرسنل شریف این صنعت بودیم که این حادثه را به خانواده درگذشتگان تسلیت و برای مصدومین آرزوی سلامت می‌کنم. باید در این پالایشگاه که هر چند سال یکبار شاهد بروز آتش سوزی در آن هستیم اقدامات ایمنی به صورت جدی‌تری انجام شود تا شاهد تکرار این حوادث تلخ نباشیم. باید اقدامات ایمنی با توجه به سابقه بروز این مشکل در پالایشگاه انجام می‌شد و جلوی این حادثه گرفته می شد لذا مسئولین باید در این خصوص پاسخگو باشند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با اشاره به محل زندگی خود که در چهار کیلومتری پالایشگاه تهران و سه کیلومتری کارخانه سیمان شهر ری واقع است افزود: این دو مرکز از محل‌های اصلی آلوده کننده شهر تهران هستند لذا از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست توقع داشتیم برنامه‌هایی که برای رفع این آلودگی‌ها دارند ارائه می کردند. من فهرستی از آلودگی‌های شهر تهران را تقدیم می‌کنم تا در برنامه‌های آینده این سازمان مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست باید پرچمدار مسائل محیط زیستی باشد و شهرداری و سایر ارگان‌ها در کنار این سازمان قرار بگیرند.

وی در ادامه خطاب به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: برخی از معضلات محیط زیستی شهرستان ری را به شرح ذیل اعلام می‌کنم:

سرازیر شدن 350 میلیون متر مکعب فاضلاب شهر تهران به سمت شهرستان ری و ورود این فاضلاب به زمین‌های کشاورزی و سفره‌های آب زیرزمینی، انتقال روزانه 8000 تن زباله تهران به کهریزک و حتی ارسال زباله‌های اسلامشهر و بهارستان به مرکز دفن کهریزک، وجود 10 میلیون متر مکعب گازهای ناشی از دریاچه شیرآبه در محل پردازش زباله آرادکوه، استقرار صنایع بزرگ و آلاینده همانند پالایشگاه نفت و کارخانه سیمان و انتقال صنایع مزاحم به شهرستان ری همانند واحدهای ذوب فلزات و ریخته‌گری که اکثرا از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌کنند، از جمله بارزترین مشکلات شهرستان ری در حوزه مسائل محیط زیستی است.

وی ادامه داد: متاسفانه آمار بالای فراوانی بیماری‌هایی که به علت همین معضلات ایجاد شده در بیمارستان‌های شهرستان قابل مشاهده است که امیدواریم برای این مشکلات اقدام عاجلی انجام شود.