۰ نفر

اعتراض سالاری به نحوه دیوارکشی و نصب موانع عمودی مقابل مجلس

۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۲۱
کد خبر: 227259
اعتراض سالاری به نحوه دیوارکشی و نصب موانع عمودی مقابل مجلس

محمد سالاری در جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکری با اشاره به موضوع دیوارکشی و نصب موانع عمودی مقابل مجلس شورای اسلامی و مجلس شورای ملی به نحوی که به هویت تاریخی و میراثی این بناها و میدان خسارت اساسی می‌زند اعتراض کرد‌.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ادامه داد؛ اینکه یکی از معابر جبهه شرقی مجلس که عرصه آن متعلق به شهر و شهرداری است ، بدون مجوز شهرداری و پرداخت بهاء آن ،مسدود و به نوعی تصرف شده مغایر قانون است.

این عضو شورای شهر تهران اعلام کرد: با توجه به اینکه اخیرا ودر فرایند تغییر و تحولات مدیریت شهری جدید ، شورای عالی ترافیک مصوبه ای را در خصوص نحوه تردد وسایط نقلیه عمومی از معبرشرقی مجلس را ابلاغ کرده است، با مسدود و تصرف کردن این معبر مصوبه شورای عالی ترافیک زیر پا گذاشته شده است.

سالاری از شهردار تهران درخواست صدور دستورات لازم را داشته و اعلام کرد که با کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا از محل بازدید و جلساتی را  برای تعیین تکلیف این مساله خواهند

توقف واگذاری متخلفانه املاک و اراضی شهرداری گامی اساسی در حفظ حقوق شهر است

محمد سالاری گفت: مصوبه شورای پنجم شهر تهران در خصوص توقف واگذاری متخلفانه بهره برداری از املاک و اراضی شهرداری تهران گامی اساسی در حفظ حقوق شهر می باشد.

ریییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در خصوص مصوبه امروز شورا اظهارداشت: این مصوبه درخصوص توقف هرگونه واگذاری املاک و اراضی و اموال غیرمنقول شهرداری تهران و سازمان ها و شرکت های تابعه بصورت حق بهره برداری رایگان و یا با شرایط معین به موسسات ، نهاد های عمومی غیر دولتی و اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله موسسات خیریه ، بیمارستان ها ، مساجد و هیات ها و... در راستای ایفای نقش نمایندگی مردم تهران و گامی اساسی در راستای شفاف سازی و حفاظت از حقوق شهر و شهروندان است.

وی ادامه داد: تصمیم امرور شورای پنجم نشانه اوج وفاداری اعضای شورای پنجم در انجام وعده های انتخاباتی در خصوص صیانت از حقوق و اموال عمومی شهر و شهرداری است و آغازی امیدوار کننده برای انجام سایر سیاست ها و برنامه های اساسی به منظور شفاف سازی و سلامت مالی مدیریت شهری خواهد بود.

منطقه ۲۲ محروم ترین منطقه تهران به لحاط سرانه های اموزشی است/ وضعیت مدارس شهر تهران به لحاظ فرسودگی اسفناک است

 محمد سالاری در صحن علنی شورای شهر تهران گفت: اکنون منطقه ۲۲ یکی از محروم ترین مناطق تهران از لحاظ سرانه های آموزشی است.

 رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در واکنش به گزارش مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در صحن شورای شهر گفت: متاسفانه امروز مدارس شهر تهران به لحاظ فرسودگی نسبت به کل کشور وضعیت بسیار وخیمی دارد و وضعیت سرانه های آموزشی آن بغرنج است.

وی با اشاره به کمبود سرانه های آموزشی در منطقه ۲۲ اظهار داشت: به موجب قاعده ۳۰*۷۰ کمیسیون ماده ۵ قرار بود ۷۰ درصد املاک و اراضی منطقه ۲۲ که غالبا بالای ۱۰۰۰ متر هستند برای تامین سرانه های ۷گانه در اختیار شهر  و ۳۰ درصد آن به موجب زیرپهنه های طرح تفصیلی مورد ساخت و ساز قرار بگیرد اما متاسفانه اکنون منطقه ۲۲ یکی از محروم ترین مناطق تهران از لحاظ سرانه های آموزشی است.

سالاری همچنین با انتقاد از نحوه مقاوم سازی مدارس ادامه داد: با توجه به وجود گسل ها، بافت فرسوده و زلزله خیز بودن،  تهران یک شهر نا ایمن است و اماکن آموزشی و درمانی آن باید دارای کاربرد بعنوان جایگاه مدیریت بحران باشند اما متاسفانه خوداماکن آموزشی و درمانی از نظر مقاوم سازی وضعیت اسفناکی دارند.

وی در پایانی خطاب به سازمان نوسازی مدارس بیان کرد: ساختمان ها و اماکن عمومی از جمله نمادهای ارزشمند و هویت بخش یک شهر هستند اما امروز شاهدیم که در ساخت و ساز این اماکن حتی قواعد ساخت و ساز هم رعایت نمی شود.