۰ نفر

پلمب ۲۸۳وسیله بازی

آخرین وضعیت استاندارد تجهیزات بازی تهران

۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۶:۰۸
کد خبر: 227091
آخرین وضعیت استاندارد تجهیزات بازی تهران

پس از انجام بازرسی‌های صورت گرفته از تجهیزات بازی در پایتخت طی نیم سال نخست امسال، ۲۸۳ تجهیز و وسیله به علت مغایرت با استانداردها پلمب شدند.

در نیمه نخست سال جاری بازرسان استاندارد استان تهران بیش از ۱۱۰۰ مورد بازرسی از وسائل و تجهیزات شهربازی‌ها، زمین‌های بازی، تله‌کابین‌ها و کابل‌راه را در دستور کار قرار دادند که طی مدت مذکور ۲۸۳ تجهیز و وسیله بازی به علت مغایرت با استانداردها پملب و برای ۶۱۵ تجهیز گواهی استاندارد صادر شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، با توجه به این که ۱۶ خط کابل‌راه در قالب تله‌کابین و تله‌سیژ وجود دارد سه خط تلفنی و سه خط تله‌سیژ در توچال موفق به دریافت گواهی استاندارد شدند و نیز یک خط تله‌کابین و یک خط تله‌سیژ دربندسر نیز گواهی استاندارد دریافت کردند. این درحالی است که یک خط تله‌کابین دربندسر فاقد گواهی بهره‌برداری است.

در مورد پارک ارم نیز یک خط تله‌سیژ موفق به دریافت گواهی استاندارد شده و در مجموع ۹ خط از مجموع خطوط دارای گواهی استاندارد هستند.

هرچند گواهی‌های استاندارد مربوط به تجهیزات بازی به صورت یکساله صادر می‌شود، اما بهتر است برای اطمینان هر یکی دوماه این تجهیزات مورد بازرسی قرار گیرند. علاوه بر این چهار خط کابل‌راه هم در حال ساخت وجود دارد که یک خط در علوم تحقیقات در حال ایجاد است و چنانچه بهره‌برداران در شمشک برای رفع نواقص جزیی و بحرانی اقدام نکنند اجازه بهره‌برداری داده نمی‌شود.