۰ نفر

رییس کمیته ایمنی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین خبر داد:

ورود مراجع قضایی برای شناسایی مقصران حادثه پلاسکو/ مدیریت بحران به عهده شهردار است نه هیچ ارگان دیگری

۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۰۴
کد خبر: 227013
ورود مراجع قضایی برای شناسایی مقصران حادثه پلاسکو/ مدیریت بحران به عهده شهردار است نه هیچ ارگان دیگری

رییس کمیته ایمنی شورای شهر تهران، ری و تجریش از ورود مراجع قضایی برای شناسایی مقصران فرو ریختن ساختمان پلاسکو خبر داد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ صدراعظم نوری با اشاره به هماهنگی مدیریت بحران در سایر کشورها به اقتصاد آنلاین گفت: تجربه کشورهای توسعه‌یافته نشان داده که هرجایی اتفاقی رخ می‌دهد مدیریت حادثه بسیار هماهنگ انجام می‌شود.

وی ادامه داد: شاید تمام اقدامات به عهده یک دستگاه نباشد اما هماهنگی کاملا به عهده یک دستگاه است یعنی هر بخشی مسوولیتی دارد، اما هماهنگی را فقط یک ارگان انجام می‌دهد.  

رییس کمیته ایمنی شورای پنجم تاکید کرد: دولت مصوبه‌ای دارد که طی آن مدیریت بحران به عهده شهردار است. اگر نظر دولت این است که مدیریت بحران را به عهده شهرداری تهران بگذارد باید هرچه زودتر مصوبه‎ای که تاریخ آن گذشته تمدید شود.

رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران،ری گفت: هرچه ما با وحدت مدیریت مواجه باشیم اثربخشی بیشتر است و وقتی بحرانی رخ می‌دهد نقش مدیریت نقش بسیار کلیدی خواهد بود.

نوری با اشاره به اینکه در حادثه پلاسکو افراد زیادی کمک کردند، تاکید کرد: اما قطعا قصوراتی رخ داده است. طبق گزارشی که ارائه شده مراجع قضایی تعیین می‌کند که چه کسی مقصر بوده یا کوتاهی کرده است.

او در پاسخ به این سوال که چرا در حادثه پلاسکو همه ارگان‌ها ورود پیدا کرده بودند، اظهار کرد: اگر سازمان‌هایی که در موقع حادثه مسوولیت دارند به موقع عمل کنند جایی برای وروددیگران باقی نمی‌گذارند.

رییس کمیته ایمنی در پایان گفت: زمانی که نهاد یا سازمانی وارد یک موضوع می‌شود، حتما خلا و ضعف مدیریتی احساس کرده است، به ویژه در موقع بحران که مهم‌ترین و اولین اقدام نجات جان و مال مردم است که در این مورد دیگر نمی‌توان هیچ کوتاهی و قصوری را پذیرفت.