۰ نفر

طرح افزایش پاداش بخشودگی تا ۳۵درصد در صحن شورا رای نیاورد

۲۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۲۶
کد خبر: 225749
طرح افزایش پاداش بخشودگی تا ۳۵درصد در صحن شورا رای نیاورد

در چهاردهمین جلسه شورای شهر تهران،ری و تجریش لایحه «مجوز تقسیط و چگونگی اخذ مطالبات شهرداری» مورد بررسی قرار گرفت.

 اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ؛ حسینی مکارم، معاون شهردار تهران، درباره لایحه  "مجوز تقسیط و چگونگی اخذ مطالبات شهرداری" توضیح و از بررسی آرای موافق و مخالف افزایش پاداش بخشودگی تا 35 درصد خبر داد.

سالاری؛ مخالف افزایش پاداش بخشودگی تا ٣٥ درصد

محمد سالاری به عنوان مخالف طرح افزایش پاداش بخشودگی تا ٣٥ درصد گفت: اینکه به شهروندان فضایی برای تصویه بدهیم موافق هستم اما این پیشنهاد مغایر بخشنامه شماره دو نجفی است.

وی ادامه داد: وقتی نجفی بخشنامه شورای مناطق را داد اوضاع در مناطق منطقی شد، حالا اساسا با این مصوبه به مردم این را اعلام می‌کنیم که کسانی که قانون را دور بزنند ٣٥ درصد تخفیف می‌دهیم این یعنی دور زدن بخشنامه نجفی.

سالاری تاکید کرد: شهرداری تخلف می‌کند و آرای ماده ١٠٠ را اجرا نمیکند.در شورای گذشته تصویب شده تثبیت در برایر عوارض قانونی بگیرند برای تنبیه شدن، حالا این شورا می‌گوید ٣٥ درصد تشویق میکنیم.

رسولی؛ موافق طرح افزایش پاداش بخشودگی تا ٣٥ درصد

حسن رسولی به عنوان موافق طرح افزایش پاداش بخشودگی تا ٣٥ درصد گفت: بارگذاری بر عرصه های شهری و تعیین کاربری ها برعهده شورایعالی است.

وی ادامه داد: کمیسیون ماده ٥ در شهرها فعال است تا ماموریت یابند تغییرات بعد از تصویب طرح جامع و تفصیلی را مطرح کند و مصوبه ها کاملا قانونی ولازم الاجرا است.

رسولی اظهار کرد: 23 درصد جایزه خوش حسابی اهرم تشویقی است که سالهای گذشته همه شوراهای اسلامی به منظور تشویق مودیان شهرداری های سراسر کشور به پرداخت نقدی عوارض ارائه شده است. این ٢٥ درصد تخفیف با ٣٥ درصد از یک جنس نیست.

این عضو شورای پنجم بیان کرد: شورای پنجم مبارزه با تخلف را در دستور کار دارد.این تخفیف‌ها براساس قوانین و آیین نامه ها باید اعمال شود.نجفی به منظور جلوگیری از دلال بازی این دو فوریت را ارائه کرده است. این لایحه مخالف بخشنامه شهردار نیست، همان شهردار با همان تیم مورد اعتماد، اقدام خلاف منطق ارائه نمی‌کند.

میرلوحی؛ مخالف طرح افزایش پاداش بخشودگی تا ٣٥ درصد

محمود میرلوحی به عنوان مخالف طرح افزایش پاداش بخشودگی تا ٣٥ درصد گفت:درآمدهای شهرداری متعارل، پایدار نیست و از مبهم گذشته است اگر روال ادامه داشته باشد آینده تهران در هاله ا از ابهام میرود.

وی ادامه داد: شاهد بودید که در شهریورماه برای پرداخت حقوق  شهرداری مشکل داشتند.موارد تخفیف که شامل جرایم ماده ١٠٠، تراکم و .. مشخص است و باید این جدول را ملغی کنیم. مورد داریم که بیست هزار متر تخلف داشته! حالا میخواهیم راه را برای تخلف باز میکنیم.

میرلوحی اضافه کرد: براساس این لایحه متخلفان طی اقساط ٣٦ ماه، هزینه تخلف را می‌پردازند.ما درتهران تراکم هم دیگر نداریم. شهر را نمی‌توانیم توسعه دهیم پس چگونه اداره شود. مردم باید هزینه زندگی در شهر را بپردازند.

او پیشنهاد داد: اگر متخلفان در مدت معین پولها را واریز نکردند درصد تخفیف به جای افزایش کاهش یابد.

در ادامه حبیب‌زاه به عنوان موافق افزایش پاداش بخشودگی تا ٣٥ درصدگفت: باید تخفیف به واحدهایی داده شود که مقررات ملی ساختمان، موارد ایمنی رعایت کردند و باید به این مصوبه یک بند اضافه شود.

این طرح در صحن شورای شهر رای نیاورد.